به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۲۶۹۷۶۷

گل‌محمدی:پیشنهادهای قطری‌ها واقعیت دارد

گل‌محمدی:پیشنهادهای قطری‌ها واقعیت دارد
گروه ورزشی: پرسپولیس مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را با کسب نتایجی بسیار خوب به پایان رساند تا یحیی گل‌محمدی و شاگردانش نشان دهند که در این فصل هم یکی از مدعیان جدی قهرمانی در این جام هستند. هر چند سرمربی سرخ‌پوشان در تمامی مصاحبه‌هایش به این موضوع اشاره کرده که بازیکنان پرسپولیس مهم‌ترین نقش را در موفقیت‌های این تیم ایفا می‌کنند، ولی نقش مهم یحیی و همکارانش بر هیچ‌کس پوشیده نیست. پرسپولیس با این مربی همچنان بهترین تیم ایران است و یحیی امیدوار است که آنها در فصل جاری یک موفقیت بزرگ را جشن گرفته و در آسیا به قهرمانی برسند. یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس درخصوص درخشش در لیگ قهرمانان آسیا، وضعیت پرسپولیس در لیگ برتر و مسائل مختلف دیگر به سؤالات پاسخ داده است.

عملکرد پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا حتی بسیاری از مربیان و بازیکنان خارجی که در این جام حضور داشتند، از تیم شما تمجید کنند. حتما خودتان هم احساس خوبی دارید؟خدا را از این بابت شکر می‌کنیم و این باعث افتخار است. من باید از بازیکنان پرسپولیس تشکر کنم که در آن شرایط سخت از جان مایه گذاشتند. به هر حال شرایط کشور هند و استرسی که درخصوص بیماری کرونا وجود داشت کار را خیلی سخت کرده بود. از طرفی گرما و شرجی هوا هم واقعا آزاردهنده بود و رطوبت هوا به ۸۲ درصد هم رسیده بود. بچه‌ها واقعا مشکلات را خوب مدیریت کردند و تا آخرین بازی دست از  مبارزه برنداشتند که این بسیار باارزش است.

شما در تمام مصاحبه‌هایتان موفقیت‌های پرسپولیس را به‌حساب بازیکنان می‌گذارید ولی خیلی‌ها می‌دانند که نقش کادر فنی چقدر مهم بوده. قبول دارید؟ما وظیفه داریم که کار خودمان را به بهترین شکل انجام دهیم و اتفاقا از تمامی همکارانم هم تشکر می‌کنم که زحمت می‌کشند ولی نقش بازیکنان بیشتر و مهم‌تر از من و همکارانم است تحمل فشار بازی‌ها با شرایطی که در هند وجود داشت واقعا سخت بود ولی بازیکنان با عشق و تعصب برای پیراهن پرسپولیس جنگیدند که این عشق نشات گرفته از احساس هواداران پرسپولیس است. بازیکنان تا آخرین حد تلاش کردند تا آنها را خوشحال کنند، هر چند که باید از اعضای کادر فنی هم به‌دلیل تعهد بالایشان تشکر کنم.

برخی از مربیان و کارشناسان ایرانی در مصاحبه‌های چند روز اخیرشان به این موضوع اشاره کردند که سطح فنی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا افت کرده است. شما با این موضوع موافق هستید؟
من چنین نظری ندارم چون همه می‌دانند که تمام تیم‌ها در آسیا چقدر هزینه می‌کنند و چگونه دنبال پیشرفت هستند. آنها بازیکنان گران‌قیمت خارجی را با قیمت‌های نجومی می‌گیرند و دنبال پیشرفت هستند و این موضوع قطعا رقابت را برای تیم‌های ایرانی سخت می‌کند. در هر تیم بازیکنان باکیفیت خارجی می‌توانند تأثیرگذار باشند ولی ما فقط رادو را داشتیم که فرصت کمی برای بازی پیدا کرد. این مسئله که می‌گویند سطح بازی‌ها افت کرده اصلا درست نیست، حتی همه دیدند که همین گوا هم چه کیفیتی دارد و چگونه رشد کرده است. استقلال تاجیکستان هم تیم ناشناخته‌ای بود که در گروهش اول شد و این نشان می‌دهد که همه کشورها دنبال پیشرفت هستند.

فکر می‌کردید تیم‌هایی مثل السد و الدوحیل حذف شوند؟
برنامه‌ریزی و شرایط بازی‌ها طوری بود که واقعا چیزی تا آخرین لحظه مشخص نبود و برخی اتفاقات جزئی سرنوشت بازی‌ها را مشخص کرد. الدوحیل و السد تیم‌های خوبی بودند که حذف شدند و همین موضوع سختی بازی‌ها را نشان می‌داد، حتی پاختاکور هم صعود نکرد.

در مورد تقابل با استقلال تاجیکستان چه نظری دارید؟
فعلا اطلاعات دقیقی از این تیم ندارم چون موفق نشدم بازی‌های استقلال تاجیکستان را نگاه کنم ولی حتما تیم باکیفیتی است که به‌عنوان تیم اول از آن گروه سخت صعود کرده و ۴ گل به الهلال زده است. ما باید سر فرصت این تیم را آنالیز کنیم و فکر می‌کنم بازی در تاجیکستان هم چالش‌هایی برای تیم ما داشته باشد چون ظاهرا زمین چمن ورزشگاه آنها مصنوعی است. فعلا که زمان زیادی تا این بازی باقی مانده و باید تمرکزمان روی بازی‌های لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام باشد.

پرسپولیس در دو فینال اخیرش در لیگ قهرمانان، قهرمانی را از دست داد. فکر می‌کنید این بار به فینال بروید و قهرمان شوید؟
ما نشان دادیم که تیم باکیفیتی هستیم و یکی از قدرت‌های آسیا محسوب می‌شویم ولی می‌دانیم که برای رسیدن به قهرمانی کار سختی داریم. باید در وهله اول تلاش کنیم تا این بازیکنان حفظ شوند و این مسئله بسیار مهمی است چون تیم‌های قطری در کمین هستند تا چند بازیکن ما را جذب کنند.

این خبرها جنبه بازارگرمی ندارد؟
خیر، بازارگرمی نیست و اتفاقا پیشنهادهای خوبی هم دارند. ما بازیکنان بسیار خوبی داریم که باید برای حفظ آنها تلاش کنیم.

آیا مذاکرات جدی باشگاه با نفراتی که قراردادشان به اتمام رسیده، آغاز شده است؟
ظاهرا باشگاه کارهایی انجام داده ولی فشردگی مسابقات هم باعث می‌شد تا در این زمینه تأخیر به‌وجود بیاید. ما این فرصت را داریم تا با آنها مذاکره کنیم و امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد. خواسته کادر فنی و هواداران هم این است که بازیکنان بمانند و قطعا مسئولان باشگاه هم در این راه تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند.

آیا بازیکنان جدیدی را هم برای فصل بعد درنظر گرفته‌اید؟
طبیعتا روی این موضوع فکر می‌کنیم و شاید نفراتی در ذهن ما باشند. هنوز با بازیکنی صحبت نکرده‌ایم ولی قطعا باید به فکر جمع و جور کردن تیم باشیم. ما تا اواسط مرداد درگیر بازی‌های لیگ برتر هستیم و بعد از آن هم باید در شهریورماه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را ادامه دهیم. ما از خرداد سال ۹۹ بدون وقفه بازی و تمرین می‌کنیم و استراحت‌هایی هم که داشتیم، ۳ یا ۴ روزه بوده است. در واقع این نوع برنامه‌ریزی فقط برای پرسپولیس بوده و خوب استراحت نکردیم ولی برای تیم‌های دیگر این شرایط ایجاد شده که حتی ۲ تا ۳ هفته هم استراحت کنند. این برنامه‌ریزی برای پرسپولیس کشنده بوده و به‌نوعی می‌خواستند پرسپولیس را از پا دربیاورند که نتوانستند. من معتقدم که بازی‌ها باید عادلانه برگزار شود تا قهرمان لیگ هم عادلانه مشخص شود. این درست نیست که یک تیم با فشردگی بالا تمرین کند و مسابقه بدهد ولی تیمی دیگر به اندازه کافی استراحت کند. همه هم دیدند که پرسپولیس چگونه و با چه نوع فشردگی در بازی‌های این فصل شرکت کرده است. خواسته همه ما و هواداران پرسپولیس برقراری عدالت است.

شما در مصاحبه‌ای گفتید که سازمان لیگ باید بازی با سپاهان را به زمان دیگری موکول کند و ظاهرا از قرنطینه بودن پرسپولیس ناراضی هستید؟
در فوتبال همه‌چیز علمی و اصولی است. طبق برنامه ما باید جمعه با سپاهان بازی کنیم و در خوش‌بینانه‌ترین حالت شاید سه‌شنبه تمرین کنیم. مگر می‌شود برای یک تیم قبل از انجام چنین بازی حساسی، این وضعیت را درست کنند؟ ما به ایران برگشتیم و بلافاصله قرنطینه شدیم، حتی ریکاوری هم نکردیم و بازیکنان نتوانستند به خانه بروند. با این وضعیت اصلا نمی‌توان بازی کرد و برنامه هفته بیست‌ودوم و بازی با سپاهان باید تغییر کند. این خواسته زیادی نیست که بین تیم‌ها تبعیض قائل نشوند.

استقلالی‌ها هم گفته‌اند که داربی رفت با بازی‌های برابر برگزار نشد ولی ظاهرا شما گفته‌اید که قبل از داربی برگشت باید بازی‌های ۲ تیم برابر شود؟
در دور رفت سازمان لیگ با درخواست استقلال مبنی بر برابر بودن بازی‌های ۲ تیم قبل از انجام داربی موافقت کرد. اگر یادتان باشد ما با سپاهان و نساجی بازی کردیم و استقلال متوجه شد که با این وضعیت بیشتر از ۲۰ روز از بازی رسمی دور می‌شود، به همین دلیل درخواست انجام بازی داد و این موضوع دیگر ارتباطی به ما نداشت.

در جدول رقابت فشرده‌ای با سپاهان برای قهرمانی دارید و استقلال هم شانس قهرمان شدن دارد. چقدر احتمال می‌دهید پنجمین قهرمانی پیاپی را جشن بگیرید؟
ما بازی به بازی جلو می‌رویم و تلاش می‌کنیم با قهرمان شدن هواداران را خوشحال کنیم. فقط انتظار داریم که در این راه عدالت برقرار شود.

با این فشردگی بازی‌ها و مشغله‌های فنی، بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا را هم دنبال می‌کردید؟
بله، بازی‌ها را می‌دیدم.

دوست دارید کدام تیم قهرمان شود؟
از هر ۴ تیمی که در نیمه‌نهایی هستند متنفرم! فکر نمی‌کردم این ۴ تیم همه با هم در نیمه‌نهایی حاضر شوند ولی ترجیح می‌دهم از بین آنها منچسترسیتی قهرمان شود.
مرجع : روزنامه همشهری
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها