به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۲۶۹۷۷۰

همه یا هیچ برای پاریس؛ آخرین شانس ژرمن‌ها

همه یا هیچ برای پاریس؛ آخرین شانس ژرمن‌ها
گروه ورزشی: بازی برگشت Oil-clasico یا همان داربی نفتی بین منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن فرداشب برگزار می‌شود تا پای اول فینال لیگ قهرمانان از بین این دو باشگاه ثروتمند با ستاره‌های گران‌قیمت مشخص شود. مهم‌ترین اتفاق این بازی مصدومیت امباپه است که معلوم نیست به این دیدار برسد یا نه. او در بازی لیگ یک مقابل لانس غایب بود و در مسابقه رفت مقابل من‌سیتی هم با مصدومیت بازی کرد و برای نخستین‌بار در یک دیدار لیگ قهرمانان موفق به زدن هیچ ضربه‌ای به سمت دروازه حریف نشد. اگر او و نیمار مثل ۲ دیدار با بایرن‌مونیخ باشند، پاریس شانس زیادی برای دومین فینال پی‌درپی در لیگ قهرمانان دارد اما اگر مثل بازی رفت با منچسترسیتی باشند، پرونده این تیم از همین حالا بسته شده است. شاید این دو اگر به فینال این فصل نرسند راه‌شان را از پاریس جدا کنند.

لاپورتا برای جلب رضایت مسی هر کاری می‌کند تا نیمار را به بارسلونا برگرداند. امباپه هم که همه پیشنهادهای تمدید را رد کرده، تنها یک سال دیگر قرارداد دارد و ممکن است در همین تابستان او را در مادرید ببینیم. این آخرین فرصت پاریس برای حفظ و نگهداری این دو ابرستاره است. نیمار با گلزنی به لانس حالا به ۲۳ تیمی که در لیگ یک فرانسه روبه‌روی آنها قرار گرفته، گل زده است. او با امتیاز ۹.۱ بهترین بازیکن زمین شد. نیمار اخیرا جایزه سامبا گولد را که به بهترین بازیکن برزیلی شاغل در اروپا تعلق می‌گیرد برای چهارمین بار برده است. پی‌اس‌جی با پیروزی ۲ بریک مقابل لانس ۴ ساعت در صدر جدول لیگ یک ایستاد اما سپس لیل با برد ۲ بر صفر بر نیس جایش را پس گرفت.

گواردیولا هم که دیگر اصراری به تیکی‌تاکا ندارد و حتی بازی چرک و دفاعی را هم یاد گرفته، در برخی بازی‌های بزرگ بدون مهاجم نوک ترکیب تیمش را می‌چیند. در پاریس دی‌بروین را در پست مهاجم کاذب بازی داده بود. گابریل ژسوس و آگوئرو در دیدارهای حساس به بازی گرفته نمی‌شوند. سیتی درصورت نتیجه نگرفتن منچستریونایتد در بازی دیشب مقابل لیورپول قهرمانی‌اش در لیگ برتر را قطعی کرده و با یک جام دیگر پا به مسابقه فرداشب می‌گذارد. در دیدار رفت هم بازیکنان سیتی در حالی روبه‌روی پاریسی‌ها قرار گرفتند که تنها چند روز از قهرمانی‌شان در جام اتحادیه می‌گذشت. در برد ۲ بر صفر شنبه مقابل کریستال‌پالاس در لیگ، آگوئرو در ترکیب ثابت بازی کرد و این مهاجم آرژانتینی که احتمالا در پایان فصل به بارسلونا می‌رود گل زد تا تنها ۲ رکورد دیگر تا آمار گلزنی وین رونی در لیگ برتر فاصله داشته باشد. بنژامین مندی هم بازی کرد اما احتمالا هر دوی آنها فرداشب روی نیمکت خواهند بود.
 
با توجه به برد ۲ بریک در بازی رفت بعید است گواردیولا برای این بازی دست به چینش پرخطر بزند. آخرین بار ۵ سال پیش بود که ۲ تیم در یک‌چهارم پایانی همین رقابت‌ها با هم رودررو شده بودند که سیتی با پیروزی یک بر صفر و تساوی ۲-۲ صعود کرده بود. بیورن کوئیپرس از هلند قضاوت این دیدار را برعهده دارد.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها