به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۲۶۹۷۸۴

تاکید دوباره اسکوچیچ؛به ملی‌پوشان واکسن بزنید

تاکید دوباره اسکوچیچ؛به ملی‌پوشان واکسن بزنید
گروه ورزشی: اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی که برای بازدید از امکانات ورزشی المپیک کیش به این جزیره سفر کرده بود اینروزها پیگیر واکسینه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران از سوی فدراسیون فوتبال است.این درخواست ابتدا از سوی علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی مطرح شده بود و بعد از آن اسکوچیچ وقتی از زادگاهش به تهران بازگشت در مصاحبه با سایت فدراسیون فوتبال تقاضا کرد که وزارت بهداشت بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران را در لیست اولویت های دریافت واکسن قرار دهد به این خاطر که تیم ملی خرداد ماه درگیری صعود به جام جهانی 2022 خواهد شد و اگر خدای ناکرده یکی از بازیکنان تیم ملی مبتلا به ویروس کرونا شود می تواند برنامه های او برای صعود تیم ملی به جام جهانی را مختل کند.

با وجود تلاش های فدراسیون فوتبال هنوز این موضوع نهایی نشده است. حسین شریفی، سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفتگویی که با خبرنگار فارس در این باره داشته گفته: وزارت بهداشت هنوز برای در نظر گرفتن سهمیه موافقت قطعی نکرده و فقط اعلام کرده است. آنها می گویند باید لیست اعضای تیم ملی ارائه و بعد از بررسی در مورد تخصیص سهمیه تصمیم گیری شود. در واقع آنها سهمیه را به فدراسیون نمی دهند و به فرد تعلق می گیرد. به همین دلیل از فدراسیون لیست خواسته اند. مشخصا اعضای کادرفنی، پزشکی و تدارکات تیم ملی مشخص هستند، اما در مورد لیست بازیکنان چیزی مشخص نیست و عملا فدراسیون نمی تواند از حالا فهرستی تهیه کند.

در ادامه حرف های او می خوانیم: یک مسئله مهم دیگر اینکه ما بازیکنان لژیونری داریم که تاریخ ورود آنها به ایران برای حضور در اردوی کیش نامشخص است و اصلا همه بازیکنان را در یک وقت مشخص در اختیار نداریم که تاریخ واکسیناسیون تعیین شود. از سوی دیگر فدراسیون از طریق سفارت های ایران در کشورهای مختلف در حال رایزنی است تا بررسی کند آیا برخی از بازیکنان شاغل ما در خارج از ایران از طریق کشورهایی که حضور دارند می توانند واکسن بزنند یا خیر. البته تا این لحظه اکثر بازیکنان ایرانی شاغل در خارج جزو گروه های هدف برای واکسینه شدن نبوده اند. تمام سعی فدراسیون بر این است که اعضای تیم ملی واکسینه شوند و از هیچ کوششی دریغ نمی کند. مثلا اگر لیست بازیکنان تا 9 خرداد نهایی شود و تازه آن زمان اقدام به زدن واکسن کنیم تا بازی نخست تیم ملی فاصله زیادی باقی نمی ماند و در عمل این موضوع امکان پذیر نیست. چون واکسن که زده می شود حداقل باید چند روز بازیکنان تحت نظر باشند تا عوارضی ایجاد نشود. با توجه به همه این مسائل تکلیف این موضوع هنوز مشخص نشده و گمانه زنی ها دقیق و درست نیست.گفتنی است به تازگی ورزشکارانی که قرار به حضورشان در بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو است واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
مرجع : ورزش سه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها