به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۲۶۹۸۰۲

آغاز کوچ ییلاقی عشایر استان تهران

آغاز کوچ ییلاقی عشایر استان تهران
گروه جامعه: مدیر امور عشایر استان تهران از آغاز کوچ عشایر استان تهران از مناطق گرمسیر قشلاقی به مناطق سردسیر ییلاقی خبر داد.هاتف ممیزی در تشریح روند آغاز کوچ عشایر استان تهران گفت: کوچ بهاره عشایر استان تهران امسال نیز همچون سال گذشته بصورت محدود و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود به این ترتیب ۱۸۰۰ خانوار عشایر استان از مناطق قشلاقی (گرمسیر) به سمت مناطق ییلاقی شهرستان های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات کوچ خود را آغاز کردند.
 
وی افزود: تا نیمه خردادماه عشایر در مناطق میانبند (مسیرهای بین قشلاق و ییلاق) قرار دارند و پس از آن به مدت ۱۰۰ روز در مناطق سردسیر مستقر خواهند شد. تامین امنیت در مسیر کوچ، تسهیل و هماهنگی لازم برای تردد عشایر و دام از معابر و جاده های برون شهری، ارایه خدمات بهداشتی به عشایر، واکسیناسیون و سایر خدمات دامپزشکی، آبرسانی، مرمت و بازگشایی مسیرهای عشایری از خدمات مهم دستگاه های مربوطه به عشایر است که هر ساله همزمان با کوچ آنها به صورت ویژه ارائه می شود.

وی ادامه داد: توزیع سیلندر گاز، استفاده از انرژی های سازگار با محیط زیست و همچنین سامانه های مختلفی از جمله فانوس، حمام خورشیدی و روشنایی معابر در استقرارگاه های عشایری در نظر گرفته شده و مسیرهای کوچ عشایر نیز مرمت و بازگشایی می شود.

به گفته ممیزی، عشایر استان تهران با ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز استان تهران محسوب می شوند که در سال گذشته بیش از ۶۵ هزار تن محصولات زراعی، باغی، لبنی و پروتئینی تولید کردند.
مدیر امور عشایر استان تهران در باره آمار احتمالی کرونا ویروس در میان عشایر و روند مقابله با کرونا ویروس در میان این قشر گفت: تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر اینکه فردی از عشایر استان تهران به ویروس کرونا مبتلا شود نداشتیم اما با همکاری استانداری، فرمانداری ها و شبکه های بهداشتی بر سلامت جامعه عشایری نظارت ویژه انجام خواهد شد و تمامی پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام خواهد شد.
برچسب ها: کوچ عشایر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها