به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۲۶۹۸۳۳

فرآیند فارغ‌التحصیلی، حضوری نیست

فرآیند فارغ‌التحصیلی، حضوری نیست
گروه جامعه: معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره برگزاری زمان امتحانات این دانشگاه در تمامی مقاطع و برنامه‌ریزی برای‌ عدم تداخل زمان امتحان با انتخابات بیان کرد: امتحانات ما از هشتم تیر ماه شروع می‌شود و لذا هیچ تداخلی با انتخابات ندارد.«حسین حسینی» معاون آموزشی دانشگاه تهران  درباره آزمون نیمه متمرکز دکتری۱۴۰۰ این دانشگاه بیان کرد: روز شنبه ۱۱ اردیبهشت شیوه نامه اجرایی آزمون متمرکز دکتری به دانشگاه ابلاغ شده و در حال تنظیم برنامه‌هایمان هستیم. این آزمون از نیمه دوم خرداد ماه برگزار می‌شود و تاریخ دقیق آن را متعاقبا اعلام می‌کنیم. 

وی در خصوص نحوه برگزاری این آزمون در دانشگاه تهران توضیح داد: آزمون نیمه متمرکز دکتری ۱۴۰۰ امسال با توجه به شرایطی که در پیش رو داریم به صورت مجازی است و برای هر کد رشته یک اتاق مجازی خاص ایجاد کردیم که داوطلبان آن رشته بتوانند از روز جلسه بر اساس زمان‌بندی مشخص در آن اتاق حضور پیدا کنند. 
حسینی درباره نحوه مراقبت از آزمون که قرار است به شکل مجازی در این دانشگاه برگزار شود، بیان کرد: برای برگزاری این آزمون یک تیم مصاحبه کننده داریم که نحوه حضور این تیم مصاحبه کننده در امتحانات ممکن است به صورت حضوری باشد یا به شکل مجازی از فرد داوطلب مصاحبه بگیرند. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره برگزاری زمان امتحانات این دانشگاه در تمامی مقاطع و برنامه آن برای‌ عدم تداخل با انتخابات بیان کرد: امتحانات ما از هشتم تیر ماه شروع می‌شود و لذا هیچ تداخلی با انتخابات ندارد. 
وی درباره نحوه برگزاری امتحانات نظری و عملی افزود: درس‌هایی که نظری هستند به صورت مجازی برگزار می‌شود و برخی دروس که عملی هستند، بر حسب ضرورتی که دارند، برنامه ریزی خواهند شد و در فرصت مناسب و در شرایطی که شیوع کرونا کمتر شده باشد، با رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌ها برگزار خوهند شد. 

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا امتحانات برای هیچ گروهی حتی آن دسته از دانشجویان که واحد عملی دارند به شکل حضوری برگزار نخواهد شد؟ گفت: ما تعدادی دروس عملی داریم که قاعدتا ضرورت دارد دانشجو بیاید و بخشی از آموزش‌هایش را در آزمایشگاه بگذراند، اما منتظریم فرصت مناسب ایجاد شود. در هر حال بازه زمانی تابستان را هم داریم و اگر این درس‌ها تا پایان تقویم عادی درسی ما به طور کامل برگزار نشود، احتمالا بتوانیم از بازه تابستان هم استفاده کنیم. 

وی با تاکید بر اتمام دروس عملی جا مانده، خاطرنشان کرد: دروس عملی حتی به صورت فشرده هم شده باید به دانشجویان آموزش داده شود، بنابراین در حال برنامه ریزی هستیم و امیدواریم وضع بهبود پیدا کند تا در فصل تابستان که زمان مناسبی هم تلقی می‌شود این دروس را برای دانشجویان ارائه کنیم. معاون آموزشی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که دانشجویانی که این ترم فارغ التحصیل می‌شوند، برای پیگیری امور فارغ التحصیلی باید به شکل حضوری اقدام کنند و یا دانشگاه‌ها مساعدت لازم برای انجام کارهای فارغ‌التحصیلی این افراد را می‌کند؟ گفت: به طور کلی فرآیند فارغ التحصیلی دانشجویان اصلا حضوری نیست و دانشگاه از قبل تمهیداتی ایجاد کرده است. 

حسینی در پایان با بیان طراحی یک سامانه برای انجام کارهای فارغ التحصیلی دانشجویان بیان کرد: در سامانه‌ای که طراحی کرده‌ایم، دانشجویانی که فارغ التحصیل شده‌اند، می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. سپس دانش نامه یا گواهی موقت برای فرد ارسال می‌شود و اصلا نیازی به حضور در دانشگاه نیست.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها