به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۶۹۸۴۲

تاکسی خودران رباتیک در چین آغاز به کار کرد

تاکسی خودران رباتیک در چین آغاز به کار کرد
گروه علمی: یک شرکت چینی سرویس تاکسی خودران را در منطقه ای از پکن به طور تجاری اجرا کرده و مسافران را در وسیله نقلیه ای بدون راننده جابه جا می کند. شرکت چینی بایدو سرویس تاکسی خودران پولی را از روز گذشته در پکن افتتاح کرد. این نخستین شرکتی است که سرویس‌های تجاری خودروی خودران را در چین راه اندازی کرده است.

برخلاف آزمایش خودروهای خودران پیشین در پکن، این بار هیچ راننده‌ای پشت فرمان خودرو حضور نداشت. در عوض فردی در صندلی کمک راننده نشسته بود تا در مواقع اضطراری شرایط را کنترل کند.

اکنون حدود ۱۰ تاکسی رباتیک «آپولو» به طور همزمان در منطقه‌ای با مساحت ۳ کیلومتر مربع فعالیت می‌کنند و مسافران را در ۸ ایستگاه واقع در پارک شوگانگ (در غرب پکن) جابه جا می‌کنند. هزینه هر سفر ۳۰ یوان (۴.۶۰ دلار) است و مسافران ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند از آن استفاده کنند.

مسافران می‌توانند با استفاده از یک اپلیکیشن به نام «آپولو گو» یک تاکسی رباتیک سفارش دند. پس از رسیدن تاکسی به محل، مسافران باید قبل از سوار شدن هویت خود را احراز کنند. خودروی خوران پس تأیید آنکه مسافران کمربند ایمنی خود را بسته‌اند، سفر را آغاز می‌کند.این پارک قبلاً یک کارخانه فولادسازی بوده که اکنون به یک مکان تفریحی تبدیل شده و قرار است المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ در این محل برگزار شود.

هرچند ترافیک در این منطقه سنگین نیست اما در دومین روز تعطیلات روز جهانی کارگر، جمعیت زیادی از توریست‌های در محل حاضر بودند.به همین دلیل تاکسی‌های باتیک مجبور بودند مرتباً هنگام برخورد با عابران پیاده یا توریست‌های کنجکاو که به قصد عکاسی با خودرو نزدیک می‌شدند، توقف کنند.شرکت بایدو که برای ارائه سرویس جستجوگر اینترنتی مشهور است، از سال گذشته آزمایش خودروی خودران در جاده را آغاز کرده است. سرویس تاکسی رباتیک این شرکت در سه شهر چین بیش از ۲۱۰ هزار مسافر را جابه جا کرده است.
برچسب ها: تاکسی خودران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها