کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قاچاق جوجه یک روزه به یک میلیون قطعه رسید

باشگاه خبرنگاران , 13 ارديبهشت 1400 ساعت 13:20


گروه اقتصادی:مدیر کل حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق گفت: یک میلیون رقم اعلام شده کشفیات قاچاق جوجه یک روزه است که در مقایسه با رقمی که باید روزانه به بازار تزریق شود عددی ناچیزی محسوب می‌شود.سید علی معصومی مدیر کل حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به قاچاق جوجه یک روزه گفت: به محض مطرح شدن این موضوع  تیم بازرسی ستاد در مرزها مستقر شده اند و در استان‌های مرزی در حال بازرسی از دستگا‌ه‌ها  هستند. البته ستاد به طور مستقیم مسئولیت کشف را بر عهده نداشته  بلکه مسئولیت نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها را بر عهده دارد. 
 

مدیر کل حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق تصریح کرد: برآورد این است حجمی که از قاچاق جوجه وجود دارد به هیچ عنوان عدد معناداری در کاهش عرضه آن نیست.او ادامه داد:  یک میلیون رقم اعلام شده کشفیات قاچاق جوجه یک روزه است که در مقایسه با ۱۶۰ میلیون قطعه که باید روزانه به بازار تزریق شود عددی ناچیزی محسوب می شود.

 این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق  بیان کرد: به همین خاطر مدیر کل و تیم دفتر هماهنگی امور مقابله ستاد به  مناطق مرزی اعزام شده است. در حال بررسی موانع و مشکلات هستند تا بتوانند همین عدد را نیز کاهش دهند.
گفتنی است؛ گودرزی، فرمانده مرزبانی ناجا درباره  قاچاق جوجه یک روزه گفته بود: در دو سال گذشته آمار و ارقام نشان می‌دهد، مرزبانان همه ساله ۲ تا ۳ میلیون انواع جوجه یک روزه قاچاق را کشف کردند، اما متأسفانه سایر نهادهای متولی برای جمع آوری آن‌ها اقدامی انجام نمی‌دهند و جوجه‌های کشف شده تلف می‌شوند که می‌توان با جا به جایی سریع از تلف شدن آن‌ها جلوگیری کرد و به چرخه تولید برگرداند.


کد مطلب: 269873

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269873/قاچاق-جوجه-یک-روزه-میلیون-قطعه-رسید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir