به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۲۶۹۹۲۴

نصب قوی‌ترین موشک‌ها روی زیردریایی چین

نصب قوی‌ترین موشک‌ها روی زیردریایی چین
گروه بین الملل: زیردریایی جدید چین که با سوخت اتمی کار می‌کند موسوم به "تیپ ۰۹۴ ای" (Type ۰۹۴A) به موشک‌های بالستیکی مجهز است که قادر هستند اهداف را در فاصله ۱۰ هزار کیلومتری (۶۲۰۰ مایلی) هدف بگیرند و قوی‌ترین موشک‌ها در این کشور محسوب می‌شوند.
 این زیردریایی جدید اتمی که هفته گذشته به عنوان بخشی از جشن‌ها به مناسبت هفتاد و دومین سالروز نیروی دریایی چین به نمایش گذاشته شد، به موشک بالستیک مستقر بر زیردریایی موسوم به جی‌ال-۳ مسلح است. زیردریایی "تیپ ۰۹۴ ای" مدل به روز شده زیردریایی "تیپ ۰۹۴" است که با بهبود سیستم‌های هیدروکینتیک و جریان آشفته بر یکی از مشکلات کلیدی این زیردریایی یعنی سر و صدای آن غلبه کرده است. این پیشرفت به این زیردریایی اجازه می‌دهد تا موشک قدرتمندتر جی‌ال-۳ را حمل کند.
پیش از این ارتقا، این زیردریایی قادر بود موشک جی‌ال-۲ را شلیک کند که تنها می‌توانست اهداف در شمال شرق آمریکا را هدف بگیرد. در حال حاضر این زیردریایی جدید قادر است کل قاره آمریکا را هدف بگیرد. این سلاح جدید توانایی چین برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه پس از یک حمله اتمی را تقویت می‌کند.چین در حال حاضر شش زیردریایی تیپ ۰۹۴ و تیپ ۰۹۴ ای دارد که هر کدام قادرند ۱۶ موشک جی‌ال-۳ را حمل کنند.


 
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها