به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۲۶۹۹۴۶

تلاش ایران برای دخالت در انتخابات اسکاتلند

تلاش ایران برای دخالت در انتخابات اسکاتلند
گروه سیاسی: یک اندیشکده بریتانیایی از تلاش اعضای ارتش سایبری ایران برای دخالت در انتخابات پیش‌روی اسکاتلند خبر داد. گفته شده که هدف این افراد ایجاد بی‌ثباتی در بریتانیا از طریق نشر اخبار و اطلاعات کذب بوده است.
این نخستین باری نیست که هکرها و نیروهای وابسته به ارتش سایبری ایران متهم به تلاش برای دخالت در انتخابات کشورهای غربی می‌شوند.
اندیشکده جامعه هنری جکسون درباره فعالیت‌های سایبری ناظر بر انتخابات اسکاتلند دست به تحقیق زده است. نتیجه این گزارش که در اختیار خبرنگار روزنامه تایمز نیز قرار گرفته حکایت از تلاش ایران برای تاثیرگذاری بر انتخابات یاد شده دارد.در گزارش این اندیشکده آمده است که نیروهای سایبری وابسته به ایران از طریق ایجاد حساب‌های کاربری جعلی بر آن بوده‌اند تا با انتشار اخبار ناصحیح به سود احزاب استقلال‌طلب به حاکمیت بریتانیا آسیب برسانند.
این افراد با استفاده از حساب‌های جعلی، نمودارها، میم‌های اینترنتی (ابزاری برای تاثیرگذاری بر آرا و عقاید عمومی) کاریکاتور و گرافیک بر آن بوده‌اند تا در انتخابات یاد شده دخالت کنند.
روزنامه تایمز هدف از این فعالیت سایبری ایران را ایجاد بی‌ثباتی و تضعیف یکپارچگی متکی بر قانون‌اساسی بریتانیا دانسته است.

 
برچسب ها: ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها