کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پایان زندگی مشترک یکی از پنج زوج پولدار جهان

14 ارديبهشت 1400 ساعت 9:18


گروه فناوری: بیل و ملیندا گیتس که روی هم ۱۲۴ میلیارد دلار پول دارند و یکی از پنج زوج پولدار دنیا به شمار می‌روند، پس از ۲۷ سال زندگی مشترک راه خود را از هم جدا می‌کنند. خانم و آقای گیتس که نام آنها با شرکت مایکروسافت و اقدام‌های انساندوستانه گره خورده است، روز دوشنبه بیانیه‌ای مشترک در حساب کاربری توییتر منتشر کردند که در بخشی از آن آمده است: «ما به این نتیجه رسیدیم که دیگر نمی‌توانیم یک زوج باشیم و کنار هم پیش برویم. پس از مدت‌ها اندیشیدن و کار کردن روی رابطه‌مان، تصمیم گرفتیم به زندگی مشترک‌مان پایان بدهیم.»
 

بیل و ملیندا گیتس در عین حال بنیادی به نام خودشان دارند که پس از جدایی هم آن را با همکاری یکدیگر اداره می‌کنند. از جمله فعالیت‌های این زوج آمریکایی در بنیاد بیل و ملیندا گیتس تلاش برای تامین بهداشت و سلامت مردم و در یک سال اخیر مبارزه با کروناویروس بوده است. هر چند بیل گیتس چندی پیش اعلام کرد حاضر نیست داده‌های تولید واکسن کرونا را رایگان در اختیار دیگر کشورها بگذارد تا کار تامین واکسن زودتر پیش برود.

انتشار ناگهانی خبر جدایی یکی از سرشناس‌ترین و کم‌حاشیه‌ترین زوج‌های پولدار جهان در حالی رخ داد که آنها دو هفته پیش در یک برنامه مجازی با موضوع فعالان حوزه مبارزه با کرونا شرکت کردند. هر چند ملیندا ۵۶ ساله پیش‌تر در یک گفتگو در سال ۲۰۱۹ به مناسبت ۲۵ سالگی ازدواج‌شان از ۱۶ ساعت کار روزانه بیل ۶۵ ساله گلایه کرده و گفته بود با این همه کار، وقتی برای اختصاص دادن به خانواده باقی نمی‌ماند و زندگی مشترک آنها بسیار سخت می‌گذرد.

بیل و ملیندا گیتس ۲۷ سال پیش با هم ازدواج کردند و حاصل زندگی مشترک آنها سه فرزند به نام‌های جنیفر ۲۵ ساله، روری ۲۱ ساله و فیبی ۱۸ ساله است. بیل که در ۱۹۷۵ شرکت مایکروسافت را بنیان نهاد، پیش از ازدواج با ملیندا در ۱۹۹۴ یک میلیاردر بود. ملیندا در ۱۹۸۷ به مایکروسافت پیوست،‌ زمانی که بیل ۳۱ سال داشت. او با ۱۲۴ میلیارد دلار دارایی چهارمین فرد پولدار دنیاست و از ۱۹۹۴ حدود ۴۰ میلیارد دلار از سرمایه‌اش را به بنیاد گیتس داده است. دارایی این بنیاد ۵۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

اگر جدایی بیل و ملیندا گیتس رسمی و قانونی شود، دومین طلاق گران تاریخ در سال‌های اخیر رقم می‌خورد. پیش از این جف بیزوس، مالک آمازون با جدایی شدن از مکنزی اسکات همسر پیشین خود را با ۳۸ میلیارد دلار دارایی به چهارمین زن پولدار دنیا تبدیل کرد. هر چند مکنزی همان زمان وعده داد تمام سرمایه‌اش را در کارهای نیکوکارانه هزینه می‌کند و سال گذشته شش میلیارد دلار هدیه کرد.


کد مطلب: 269960

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/269960/پایان-زندگی-مشترک-یکی-پنج-زوج-پولدار-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir