به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۲۶۹۹۸۷

چرا شبها دچار پا درد می شویم؟

چرا شبها دچار پا درد می شویم؟
گروه جامعه: احساس درد در پاها از جمله عارضه های شایع است که هر روز میلیون ها نفر با آن مواجه هستند اما برخی افراد تنها در شب یا هنگام خواب دچار درد پا می شوند.به گزارش ایسنا، احساس درد در پاها به هنگام شب میتواند خواب فرد را مختل کرده یا کیفیت آن را تحت تاثیر قرار دهد. در بیشتر موارد دلایل شایعی عامل بروز این عارضه هستند که حتی با درمانهای خانگی رفع می شوند اما در برخی مواقع مراجعه به پزشک ضروری است.

نیام کف‌پایی: نیام کف‌پایی یا فاشیای پلانتار بافت همبند بلند و ضخیم است که درست زیر پوست کف پا قرار گرفته این رباط از پاشنه پا به زیر پنجه پا کشیده شده و موجب قوس کف پا می‌شود. زمانیکه این رباط تحت استرس باشد یا کشیده شود می تواند باعث درد پا و التهاب و عارضه ای موسوم به فاشئیت پلانتر شود.صافی کف پا، چاقی، قوس زیاد کف پا، خشکی عضلات ساق پا، ایستادن برای طولانی مدت از جمله عوامل بروز این عارضه هستند.

مورتون نوروما: این بیماری دردناک بر اثر التهاب در اطراف عصب انگشتان پا ایجاد می شود و با احساس درد و سوزش همراه است. درد ناشی از این عارضه لزوما شب تشدید نمیشود اما ممکن است درد در طول روز به ویژه هنگام راه رفتن یا فشار آوردن به پاها باقی بماند.در افرادی که دچار این عارضه هستند اغلب کف پای صاف، قوس زیاد کف پا، پینه پا یا انگشت چکشی مشاهده می شود.

بارداری: در دوران بارداری بدن متفاوت از قبل کلسیم را پردازش می کند. این تغییر در سطح کلسیم می تواند منجر به گرفتگی و سفتی پا شود.دیابت: بالا بودن قند خون می تواند به مرور زمان به سیستم عصب مرکزی از جمله عصب پا آسیب برساند. با آسیب دیدن بیشتر عصبها، علائمی همچون درد پا و احساس گزگز شدن تشدید می شود.

فاکتورهای سبک زندگی: بسیاری از دلایل درد پاها را می توان در نحوه راه رفتن، نوع نشستن و نوع کفش پیدا کرد.
فاکتورهای سبک زندگی که ممکن است به احساس درد در پاها منجر شود، شامل موارد زیر است:نشستن های طولانی مدت، ایستادن، راه رفتن یا دویدن برای مدت زمان طولانی، پوشیدن کفش نامناسب و وزن.آناتومی پا: برخی افراد شبها دچار احساس درد در پاها می شوند که می تواند ناشی از ساختار پای آنان باشد. افرادی با کف پای صاف یا قوس زیاد کف پا بیشتر تحت تاثیر شرایطی قرار دارند که منجر به درد پاها می شود.
برچسب ها: درد پا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها