به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۲۷۰۰۰۶

تفکیک دانش آموزان مشکوک به کرونا از سایرین

تفکیک دانش آموزان مشکوک به کرونا از سایرین
گروه جامعه: مدیرکل دفتر دوره اول متوسطه آموزش و پرورش گفت: اگر دانش‌آموزان از ابتدای سال تحصیلی آن مطالبی که در فضای مجازی از طرف معلم به آنها ارائه شده بود را با دقت دنبال می‌کردند، امروز دیگر بابت امتحانات حضوری نهایی احساس نگرانی نداشتند.«مرضیه مسگرزاده» مدیرکل دفتر دوره اول متوسطه آموزش و پرورش  درباره برگزاری امتحانات نهایی به شکل حضوری اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۷ کشور در دنیا هستند که تمام برنامه‌های آموزشی‌شان آزاد است و رسما مدارس آن‌ها فعال و باز هستند، اما در کشور ما اصل و اساس برای آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان است و اولویت هیچ یک از ما بالاتر از سلامت دانش‌آموزان نیست.

مدیرکل دفتر دوره اول متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد: در عین حال هم بارها اعلام کرده‌ایم، مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه ستاد ملی مقابله با کرونا است.وی تاکید کرد: ما باید تابع تصمیمات ستاد باشیم نه اینکه در مقابل این اتفاقات یک جو روانی ایجاد کنیم و در پی این جو روانی تصمیمی در کشور گرفته شود که تبعاتی در آینده داشته باشد و با دانش آموزانی مواجه شویم که پایه‌های ضعیف علمی دارند.

مسگرزاده در خصوص پیامد تصمیماتی که بر اثر جو روانی گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: شاید پیامد تصمیماتی که بر اثر جو روانی گرفته می‌شود، خودش را اکنون نشان ندهد و در چهار سال دیگر شاهد نتایج آن باشیم.
وی ادامه داد: برخی شاید این نظر را داشته باشند که آموزش‌ باید حضوری باشد، اما زمانی که می‌خواستیم آموزش حضوری داشته باشیم، همین جو روانی‌ها به وجود آمد و بعد از آن، هر آنچه که ستاد ملی مقابله به کرونا گفت، ما تبعیت کردیم.

مدیرکل دفتر دوره اول متوسطه با بیان اینکه دانش آموزان باید آموزش مجازی را جدی می‌گرفتند، گفت: اگر دانش آموزان از ابتدای سال آن مطالبی که در فضای مجازی از طرف معلم ارائه شده بود را با دقت دنبال می‌کردند و به روز جلو می‌آمدند، امروز دیگر بابت امتحانات حضوری احساس نگرانی نداشتند.مسگرزاده افزود: شرایط برخی دانش‌آموزان به گونه‌ای بوده که در فرآیند سال تحصیلی دروس خود را دنبال نکرده یا اگر معلم به خوبی درس نداده به این موضوع اعتراض نکردند و حتی خانواده موضوع را جدی نگرفتند. برخی آموزش مجازی را رها کردند و اکنون نگران ارزشیابی حضوری هستند.

وی در واکنش به اینکه دانش آموزان می‌گویند، وقتی آموزش‌ها مجازی بوده، بنابراین امتحانات هم باید مجازی گرفته شود، گفت: بر چه اساسی این نتیجه‌گیری از سوی دانش‌آموزان و خانواده‌ها مطرح می‌شود؟! تجربه سال گذشته هم به ما نشان داد که اگر آموزش غیرحضوری هم داشته باشیم، چاره‌ای جز برگزاری حضوری امتحانات نهایی را نداریم.مدیرکل دفتر دوره اول متوسطه بیان کرد: امتحانات نهایی، دانش آموزان را فیلتر می‌کند، زیرا قرار است که برای آموزش عالی و ادامه تحصیل در خارج از آموزش و پرورش تعیین‌کننده باشند.

مسگرزاده در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد، همانند کنکور برای حضور دانش‌آموزان در  امتحانات نهایی هم خوداظهاری طراحی شود؟ گفت: ما در حال حاضر این قاعده را داریم که اگر دانش‌آموز مشکوک به کرونا باشد، آن هم بر اساس تستی که داده شده یا اطلاعاتی که خانواده‌ها داده‌اند، با تشخیص مدرسه، آن دانش آموز از شرایط خاص برخوردار می‌شود، یعنی در موقعیتی که در کنار سایر دانش آموزان نباشد، از او امتحان گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: مدرسه و آموزش و پرورش در مقابل این اظهارات بی‌تفاوت عمل نخواهد کرد. ما باید این اطمینان خاطر را به اولیای دانش آموزان بدهیم که مسئولان مدرسه بیشتر از خانواده‌ها در امر برگزاری امتحانات و حفظ سلامت دانش آموزان نگرانی دارند.مدیرکل دفتر دوره اول متوسطه در پایان تاکید کرد: مسئولان آموزش و پرورش علاوه بر سلامت دانش آموزان به اعتبار آموزش‌ها هم توجه دارند، بنابراین خانواده‌ها فقط شرایط کنونی را می‌بینند و به این نگاه نمی‌کنند که طی سه چهار سال آینده دانش آموز چه وضعیت علمی خواهد داشت. شاید فرزندانشان در مراجع تحصیلی بعدی دچار مشکلات جدی شوند و آن زمان می‌گویند که شما تصمیم‌گیر و سیاستگذار بودید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها