کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بایدن سقف پذیرش پناهجویان را افزایش داد

14 ارديبهشت 1400 ساعت 15:53


گروه بین الملل: طبق تصمیم جو بایدن، ایالات متحده تا پایان ماه سپتامبر حداکثر ۶۲هزار و ۵۰۰ پناهجو خواهد پذیرفت و این میزان را در سال آینده به ۱۲۵هزار نفر می‌رساند. دونالد ترامپ این سقف را به ۱۵ هزار نفر تقلیل داده بود.

 رئیس جمهور آمریکا، سقف تعیین شده  ترامپ برای پذیرش پناهجو را لغو کرد و گفت  ۶۲هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان اجازه خواهند یافت در سال ۲۰۲۱ وارد ایالات متحده شوند.
ترامپ این میزان را ۱۵ هزار نفر تعیین کرده بود که از زمان معرفی طرح پناهندگان در سال ۱۹۸۰ نازل‌ترین سقف بود. 
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که ملت آمریکا از پناهجویان حمایت می‌کند و سقف ۱۵هزار نفر "بازتاب ارزش‌ها و موازین کشور" نبود.در دولت باراک اوباما، این سقف ۱۱۰هزار نفر بود.
سازمان‌های حقوق بشری بارها خواهان افزایش این تعداد شده بودند. بایدن پیش‌تر گفته بود رویکرد ترامپ را تغییر نمی‌دهد؛ موضوعی که با انتقاد شدید نمایندگان حزب دمکرات روبرو شد و به تجدید نظر او انجامید.
دولت بایدن تغییرات در سیاست مرزی آمریکا با مکزیک را نیز آغاز کرده و در صدد است خانواده‌هایی که تحت رویکرد دولت ترامپ از هم دور مانده‌اند، به یکدیگر بپیوندند. رئیس جمهور آمریکا ماموریت رسیدگی به شرایط مهاجران در مرزهای جنوبی را به کاملا هریس، معاون خودش محول کرده است.  
هنوز مشخص نیست که افزایش سقف پذیرش پناهجو شامل متقاضیان مرز مکزیک نیز خواهد بود یا خیر.
سه روز قبل، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که هزینه ساخت دیوار حائل مرزی میان ایالات متحده و مکزیک را تامین نخواهد کرد. این دیوار، پروژه محبوب دونالد ترامپ به شمار می‌رفت. 
طبق تصمیم جو بایدن، محدودیت‌های موجود برای پناهجویان سوری، یمنی و سومالیایی رفع می‌شود و ظرفیت پذیرش متقاضیان از آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین نیز افزایش می‌یابد.


کد مطلب: 270064

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/270064/بایدن-سقف-پذیرش-پناهجویان-افزایش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir