به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۲۷۰۰۶۸

تابستانی گرم و خشک در انتظار اردستان

تابستانی گرم و خشک در انتظار اردستان
گروه جامعه: رئیس اداره هواشناسی اردستان با بیان اینکه بارندگی‌های امسال اردستان چهار برابر کمتر از سال گذشته بوده، گفت: مردم بحران کم‌آبی و خشکسالی را تابستان امسال تجربه خواهند کرد، به همین دلیل باید مدیریت منابع را در دستور کار خود قرار دهند.جواد رمضان‌پور  اظهار کرد: از روز دوشنبه سامانه بارشی وارد منطقه اردستان شد که بارش های آن به صورت رگباری و رعد و برق بود و با توجه به افت دما و رطوبت، در بیشتر مناطق شهرستان توانست بارش های سیستماتیک داشته باشد.وی با بیان اینکه بارش های روز گذشته در اردستان باعث روان شدن آب و سیلاب شد، افزود: به دلیل سیستماتیک بودن بارش ها خسارت های ناشی از آن کمتر بود ولی رعد و برق و سیلاب ها،  به برخی از مزارع، درختان میوه، راه های مواصلاتی و چند منزل مسکونی خسارت زد.
 
به گفته رئیس اداره هواشناسی اردستان، بارش های روز گذشته تمام مناطق شهرستان را پوشش داد و توانست دمای کلی اردستان را ۸ تا ۱۰ درجه کاهش دهد.  بیشترین بارش ها نیز در مناطق اردستان، زواره، نیسیان و تورزن بوده است.رمضان‌پور تصریح کرد: با توجه به وضعیت نقشه ها، مردم تا پایان اردیبهشت ماه باید منتظر بارش های بهاری رگباری همراه با رعد و برق در عصر و اوایل شب باشند. شاید در برخی نقاط شدت بارش ها کمتر و یا بیشتر باشد، اما اکثرا اوایل شب و به صورت نقطه ای اتفاق می افتد.

وی، با بیان اینکه سامانه بعدی بارشی از روز پنجشنبه وارد شهرستان می شود، ادامه داد: بارش های بهاری و نقطه ای به هیچ وجه نمی تواند کمبود بارش های فصل پاییز و زمستان را جبران کند. مطمئنا مردم بحران کم آبی و خشکسالی را در تابستان امسال تجربه خواهند کرد به همین خاطر از هم اکنون باید مدیریت منابع را در دستور کار خود قرار دهند.  

به گفته رئیس اداره هواشناسی اردستان بارندگی های امسال چهار برابر کمتر از سال گذشته بوده و حتی اگر هر شب تا پایان اردیبهشت ماه هم بارندگی داشته باشیم، قنات های خشک شده شهرستان پر آب نمی شود و به تبع آن تابستان امسال شهرستان اردستان به شدت گرم و خشک خواهد بود. رمضان‌پور با اشاره به اینکه مجموع بارندگی های امسال تاکنون ۶۰ میلی متر ثبت شده است، گفت: کمبود بارش های امسال مختص شهرستان اردستان و استان اصفهان نیست و به طور کلی کشور ایران و خاورمیانه دچار کاهش بارش ها بوده است.
برچسب ها: خشکسالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها