به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۴ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۲۷۰۰۸۹

انتقاد کاپیتان شمشیربازی اسلحه فلوره

انتقاد کاپیتان شمشیربازی اسلحه فلوره
گروه ورزشی: فضای متشنجی که به خاطر اختلاف میان اهالی شمشیربازی در سلاح های مختلف ایجاد شده، مطرح شدن صحبت های متفاوت و جدیدی از سوی اهالی این رشته در دو اسلحه اپه و فلوره را به همراه داشته است که نسبت به توجه بیشتر فدراسیون به ورزشکاران اسلحه سابر و شرایط نابرابری میان آنها گله مند هستند.
از جمله این افراد علیرضا ادهمی کاپیتان تیم ملی اسلحه فلوره است. وی  گفت که هیچ وقت به دنبال حاشیه نبوده اگرچه حرف زدن در این رشته هم ترس دارد و به همین دلیل خیلی ها تا به امروز سکوت کرده اند.

آنها که باید به فکر المپیک باشند شروع به ایجاد هجمه کردند
ادهمی در آغاز این گفتگو تصریح کرد: وقتی از تاشکند و مسابقات زون آسیا (انتخابی المپیک) برگشتیم با هجمه ای از نظرات کارشناسی مختلف مواجه شدیم. موضوعی که باعث تعجب خودم هم شد این بود برخی اعضای تیمی که برای نتیجه گیری در المپیک باید امروز آرامش داشته باشند و به دور از حاشیه به فکر تمرین باشند، هدفمند شروع به ایجاد هجمه و فضای متشنج کردند. کاملا مشخص است که برنامه ای پشت این موضوع است.

گفتن حقیقت در شمشیربازی ترس دارد
این ملی پوش شمشیربازی ادامه داد: مربی تیم اسلحه سابر (امین قربانی) صحبت هایی را در رسانه ها مطرح کرده که اصلا کارشناسی نیست. البته کاری به صحبت های او ندارم اما اگر در رابطه با شمشیربازی و مسائل داخلی این رشته به دنبال حقیقت هستید باید با اهالی اسلحه فلوره و اپه صحبت کنید. البته که خیلی ها در شمشیربازی حرف نمی زنند چون می ترسند. حرف زدن در این رشته ترس دارد و به همین دلیل خیلی ها تا به امروز سکوت کرده اند.

۴۰ روز قبل از مسابقات زون آسیا مشکل تمرین داشتیم
ادهمی با بیان اینکه ۱۱ سال است که ملی پوش بوده و هیچ وقت وارد حاشیه نشده است، خاطرنشان کرد: امروز به خاطر فضای ایجاد شده می خواهم مسائلی را عنوان کنم. مثل اینکه ۴۰ روز پیش از اعزام به تاشکند (زون آسیا و انتخابی المپیک) مشکل تمرین داشتیم به طوری که خود من هم برای هماهنگی تماس هایی داشتم. اما واقعا چرا منِ ورزشکار باید برای تمرین کردن چنین کاری انجام دهم؟

محل تمرین ما شد محل قرنطینه حریف ترکیه ای اسلحه سابر
وی افزود: خلاصه بعد از کلی هماهنگی سالن شهید شیرودی را برای تمرین کردن به تیم فلوره دادند. سه روز از تمرینات‌مان نگذشته بود که مجبور به ترک آنجا شدیم چون یکی از بازیکنان ترکیه‌ای که با ملی پوشان اسلحه سابر در تهران تمرین داشتند، به  کرونا مبتلا شده بود و می خواستند از محل تمرین ما به عنوان محل قرنطینه برای او استفاده کنند.

ملی پوش هستیم اما اجازه ورود به آکادمی را نداریم
کاپیتان تیم ملی شمشیربازی اسلحه فلوره تصریح کرد: بهترین جا برای تمرین ملی پوشان آکادمی ملی المپیک است در حالیکه ما اجازه ورود به آنجا را نداریم. هر بار خواستم برای تمرین آنجا بروم از من کارت می خواستند. وقتی برای گرفتن کارت اقدام کردم، متوجه شدم شرایط خاصی دارد مثل اینکه باید حداکثر ۶ ماه از آخرین اعزام گذشته باشد در حالیکه منِ ملی پوش تا قبل از مسابقات زون آسیا، دو، سه سال اعزام به مسابقات نداشتم. خلاصه من که عضو تیم ملی هستم برای ورود به آکادمی مشکل دارم اما جالب است که آنجا شاگرد خصوصی در حال تمرین است.

مشکل فقط نابرابری شرایط نیست
وی با بیان اینکه مشکلات و مسائلی که باعث اختلاف امروز شده زیاد است، گفت: این مسائل فقط مربوط به شرایط نابرابر میان اسلحه سابر با دو اسلحه دیگر نیست. حتی در مورد مسابقات و قراردادهای باشگاهی هم با مسائلی مواجه هستیم که البته ارتباطی به فدراسیون ندارد و برخی افراد در آن دخالت می کنند.

برای چند سال هیچ اعزامی نداشتم چون ...
ادهمی در این زمینه به یک موضوع اشاره کرد و گفت: چهار سال پیش دانشجوی دانشگاه آزاد واحد یادگار امام بودم. یکی دو سال قبل از آن هم برای دانشگاه آزاد بازی کرده بودم. آن موقع هم بازیکن مشمول به حساب می آمدم و شرایطم برای حضور در دانشگاه آزاد مهیاتر بود. اما من را برای عضویت در تیم دانشگاه آزاد یا بیمه معلم بر سر دو راهی گذاشتند. به من گفتند اگر در ترکیب دانشگاه آزاد قرار گرفتی دیگر نباید انتظار حمایت داشته باشی. در هر صورت من به خاطر شرایطم دانشگاه آزاد را انتخاب کردم اما درست از همان زمان دیگر اعزامی نداشتم.

شرایطی مهیا شود که همه به جایگاهی که باید برسند
وی افزود: برای رسیدگی به شرایط فعلی باید از چند کارشناس صادق نظر بدهند و بر اساس آن اقدامات لازم انجام شود. شاید اینگونه همه به جایگاهی که مستحق آن هستند، برسند.

هدف از ورزش صرفا قهرمانی نباشد
این ملی پوش شمشیربازی در پایان گفت: اولین مسئله ای که من بعد از آغاز فعالیت در ورزش و حضور درسالن مسابقات یاد گرفتم، احترام بود و اینکه هدف از ورزش نباید صرفا قهرمانی باشد. باید در تمام ابعاد رشد داشت. به همین دلیل سال ها دور از حاشیه فقط تمریناتم را دنبال کردم اما فکر می کنم ادامه این روند دیگر درست نیست.
مرجع : مهر
برچسب ها: شمشیربازی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها