کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محصولات سلولزی باز هم گران شدند/جدول

روزنامه همشهری , 15 ارديبهشت 1400 ساعت 10:07


گروه اقتصادی: قیمت انواع این محصولات از پوشک کودک و بزرگسال گرفته تا دستمال کاغذی، دستمال آشپزخانه و دستمال‌های مخصوص توالت یا افزایش یافته و یا زمزمه‌های گرانی آن به گوش می‌رسد.سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های محصولات بهداشتی و شوینده بعد از عید و در خرید‌های جدید با قیمت‌های متفاوتی برای همه محصولات و به‌ویژه سلولزی‌ها مواجه شده‌اند. به‌گفته فروشنده‌ها از ۲ هفته قبل موج جدید تغییر قیمت محصولات سلولزی آغاز شده و شرکت‌های تولیدی بعد از حذف تخفیفات و اشانتیون‌هایی که معمولا برای خرید‌های کلی مغازه‌ها به آن‌ها می‌دهند، قیمت‌ها را نیز افزایش داده‌اند یا در صدد تغییر قیمت هستند.

این تغییر قیمت برای یکی از پرکاربردترین محصولات سلولزی یعنی دستمال‌های رولی توالت ۲۵ درصد بوده و به‌عنوان مثال، بسته‌های ۴ تایی دستمال توالت برند پاپیا که قبل از عید ۲۶ هزار تومان فروخته می‌شد الان ۳۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.در دستمال کاغذی و به تبع آن دستمال توالت، ضخامت و تعداد لایه‌ها در قیمت محصول تعیین‌کننده است، اما برخی از برند‌ها به‌طور کلی قیمت بالاتری از دیگر همتایان خود دارند. مشاهدات نشان می‌دهد سافتلن گران‌ترین محصولات حوزه دستمال‌های یکبارمصرف را در بازار دارد. به‌طور کلی، اما در این محصول تنوع قیمت نیز زیاد است و بسته‌های ۱۲ عددی دستمال توالت از برند‌های مختلف بین ۶۰ تا ۹۰ هزار تومان قیمت دارند.

معروف‌ترین برند‌های موجود در بازار دستمال کاغذی، که در زمینه تولید دیگر دستمال‌های اختصاصی نیز فعالند، چشمک، سافتلن، پاپیا، دافی، تنو، بی‌تا و شکوه هستند که به نسبت‌های مختلف سهم بازار این کالا را در اختیار دارند. افزایش قیمت محصولات سلولزی از سال گذشته با افزایش قیمت ارز و گران شدن مواداولیه اغلب وارداتی این صنعت، شتاب بیشتری گرفت و هنوز هم ادامه دارد.


کد مطلب: 270137

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/270137/محصولات-سلولزی-باز-هم-گران-شدند-جدول

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir