به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۲۷۰۱۶۰

وضعیت تورم گرجستان رکورد ۱۰ ساله را شکست

وضعیت تورم گرجستان رکورد ۱۰ ساله را شکست
گروه اقتصادی: نرخ تورم در گرجستان به بالای هفت درصد رسیده است.به گزارش ایسنا، متوسط نرخ تورم پاکستان در ۱۲ ماه منتهی به آوریل با ۲.۰۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۱۱.۱ درصد رسید که این نرخ، بالاترین تورم ثبت شده در پاکستان طی ۱۴ ماه اخیر محسوب می شود.
 
در بین بخش‌های مختلف، تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی ۱۵.۹۱ درصد، لباس و پوشاک ۱۱.۸۷ درصد و لوازم منزل ۹.۶۸ درصد بوده است.  از سوی دیگر کمترین تورم در بخش حمل و نقل با ۶.۵۳ درصد بوده است. بر مبنای ماهانه، نرخ تورم پاکستان در این ماه ۱.۰۳ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۷ درصد بیشتر از تورم ثبت شده در ماه قبل بوده است.متوسط نرخ تورم پاکستان در بازه زمانی ۱۹۵۷ تا ۲۰۲۰ معادل ۷.۶۱ درصد بوده است که بالاترین نرخ تورم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۷۳ با ۳۷.۸۱ درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به فوریه ۱۹۵۹ با منفی ۱۰.۳۲ درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ تورم در گرجستان افزایشی بوده است. تا پایان ۱۲ ماه منتهی به آوریل، نرخ تورم در گرجستان با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۷.۲ درصد رسیده است که این نرخ، بالاترین نرخ تورم در ۱۰ سال اخیر محسوب می‌شود.مراقبت های درمانی با ۱۳.۸ درصد افزایش قیمت، بزرگترین محرک قیمت‌ها در این کشور بوده است و پس از این بخش، لوازم منزل با تورم ۱۱.۸ درصد در رده بعدی قرار دارد.

از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به مواد غذایی با تورم ۵.۹ درصدی و تنباکو با تورم ۸.۱ درصدی در رده بعدی قرار دارد. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم گرجستان در این ماه ۴.۰ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۲ درصد کمتر از تورم ثبت شده در این کشور در ماه قبل است. متوسط نرخ تورم در گرجستان در بازه زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۰ معادل ۷.۱۷ درصد بوده است که بالاترین تورم مربوط به آوریل ۱۹۹۶ با ۵۹.۳۱ درصد و پایین‌ترین نرخ تورم نیز مربوط به می ۲۰۱۲ با منفی ۳.۳ درصد بوده است.
برچسب ها: تورم گرجستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها