کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روش‌های درست کردن سایت

15 ارديبهشت 1400 ساعت 11:02

گروه علم و فناوری:


برای سایت ساختن، روش‌های متنوعی وجود دارد. اینکه شما بخواهید با استفاده از کدام روش سایتتان را طراحی کنید، کاملا بستگی به هدف شما دارد. در ابتدای کار باید بدانید دقیقا به چه دلیلی تصمیم به راه‌اندازی سایت گرفته‌اید؟
زمانی که هدف شما واضح باشد، تصمیم‌گیری درباره نحوه اجرای کار راحت‌تر خواهد بود. همچنین با مشخص بودن هدف، پیش بینی نیازها، هزینه‌ها، باید و نباید‌ها آسان‌تر خواهد بود.
اولین مسئله‌ای که باید مشخص شود، این است که شما شخصا می‌خواهید صفر تا صد راه‌اندازی سایت را برعهده بگیرید یا قصد دارید آن را به شخص یا شرکت معتبر بسپارید.
روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید به راحتی و با صرف کمترین هزینه خودتان سایت را طراحی و پشتیبانی کنید. اما اصلا ممکن است به این نتیجه برسید که با توجه به انتظاراتی که دارید، بهتر است راه‌اندازی سایت را به اشخاص یا شرکت‌های معتبر و حرفه‌ای بسپارید.
در ادامه به شرح همه این راه‌ها برای طراحی سایت می‌پردازیم؛ امکانات و هزینه هرکدام را بررسی می‌کنیم تا شما به راحتی تصمیم درست را بگیرید.

1.    طراحی سایت با کدنویسی



این روش نیاز به دانش گسترده کدنویسی دارد. اگر خودتان مسلط بر این حرفه هستید که هیچ! اما اگر بخواهید برای راه‌اندازی یک سایت به دنبال یادگیری این دانش بروید، اصلا کار عاقلانه‌ای نیست!
اگر سطح نیاز و انتظارات شما در حدی است که تنها با کدنویسی قابل انجام است، بهتر است این کار را به یک شرکت یا شخص حرفه‌ای محول کنید.
هزینه ساخت سایت با این روش، حداقل 10 الی 15 میلیون است. این عدد بسته به سفارش شما می‌تواند خیلی بالاتر هم برود.
این روش به دلیل زمانبر بودن و هزینه بالا، زیاد توصیه نمی‌شود، مگر در سفارشات خاص و منحصر به فرد.

2.طراحی سایت با وردپرس



وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا و یا به اصطلاح CMS است. CMS ها پلتفرم‌هایی هستند که به واسطه آنها می‌توانید به سادگی محتوای وبسایت را مدیریت کنید.
وردپرس، جوملا، دروپال، مجنتو و ... از جمله CMS های معتبر در سراسر جهان هستند.
از بین این ها، وردپرس از محبوبیت بیشتری برخوردار است. سادگی کار با آن، انعطاف پذیری، امکان توسعه و اضافه کردن امکانات و طراحی بصری آسان از جمله دلایلی هست که باعث محبوبیت این پلتفرم شده است.
اگر بخواهید خودتان با وردپرس سایت را راه‌اندازی کنید نیاز به حداقل دانشی از وردپرس دارید. اما خب یادگیری کار با وردپرس کار سختی نیست.
کاری که شما باید انجام دهید این است که دامنه موردنظرتان را ثبت کنید، هاست خریداری کنید و وردپرس را روی هاست نصب و راه اندازی کنید.

پس از آن می‌توانید از قالب‌های آماده برای سایت استفاده کنید و محتوای موردنظر را در آن بارگذاری کنید. قالب‌های آماده برای وردپرس بسیار متنوع بوده و در انواع رایگان و پولی موجود هستند.
همچنین وردپرس افزونه‌های فراوانی دارد که هرکدام برای کار خاصی مناسب است. در واقع، هر افزونه یک امکان جدید به سایت شما اضافه می‌کند. افزونه‌ نیز مانند قالب در انواع رایگان و پولی موجود است.
مثلا افزونه معروف ووکامرس یک افزونه فروشگاهی است که امکانات موردنیاز یک سایت فروشگاهی از قبیل سبد خرید، درگاه پرداخت، بارگذاری محصول و ... را در اختیار شما قرار می‌دهد.
 
فایل دانلودی وردپرس رایگان است، اما برای اجاره دامنه و هاست باید هزینه پرداخت کنید. هزینه هاست، بسته به حجم موردنیازتان 300 الی 400 هزارتومان است. برای دامنه هم، اگر بخواهید از ir. استفاده کنید هزینه آن ماهیانه 10 هزارتومان و اگر بخواهید از com. استفاده کنید هزینه‌ آن ماهیانه حدود 170 هزارتومان است. ‍
طراحی سایت با وردپرس نسبت به کدنویسی بسیار آسان‌تر و سریع‌تر است؛ اما باید بدانید که باز هم به زمان و دانش حداقلی طراحی سایت نیاز دارد.
شاید شما بخواهید سایتتان را با وردپرس طراحی کنید، اما نمی‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید؛ در این حالت می‌توانید این پروژه را به شرکت‌های معتبری که خدمات طراحی سایت حرفه‌ای ارائه می‌دهند، بسپارید.
در این روش شرکت‌ها معمولا هزینه حداقل 8 میلیون را درخواست می‌کنند. البته شرکت‌های مختلف تعرفه‌های متفاوتی برای این کار دارند.

3.طراحی سایت با سایت ساز
استفاده از سایت سازها راحت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش درست کردن سایت است. با استفاده از سایت ساز، دیگر نیاز به خریداری هاست، دامنه و این دردسرها ندارید؛ سایت ساز این امکانات را برای شما فراهم می‌کند.
به عنوان مثال، سایت ساز سی فایو با انواع قالب‌ها و امکانات یکی از معتبر ترین سایت سازها در سراسر کشور است.
 این سایت ساز در کوتاه‌ترین زمان، با مناسب‌ترین قیمت و بهترین امکانات سایت شما را طراحی کرده و تحویل می‌دهد.
برای درست کردن سایت با سایت ساز، کافیست ثبت نام کنید و از میان صدها قالب جذاب و رایگان، یکی را انتخاب کنید. کار با این ابزار بسیار آسان بوده و هیچ پیچیدگی ندارد.

سی فایو انواع قالب‌های متنوع از جمله فروشگاهی، وبلاگی، آموزشی و... به شما ارائه می‌دهد.
حتی اگر خودتان زمان و توانایی پشتیبانی سایت و ارتباط با مشتریان را نداشته باشید، این سایت ساز امکاناتی مثل پشتیبانی مشتریان و پشتیبانی فنی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
همچنین اگر پس از راه‌اندازی مشکلی در سایت ایجاد شود، تنها کافیست با کارشناسان تماس بگیرید تا در سریعترین زمان مشکل شما را رفع کنند.
همچنین سی فایو علاوه بر سایت ساز، ارائه دهنده یک فروشگاه ساز با حرفه‌ای ترین امکانات هم هست. اگر قصد راه‌اندازی سایت فروشگاهی را دارید، این فروشگاه‌ساز را از دست ندهید.
نکته مهمی که وجود دارد، این است که حتی اگر بخواهید امکانات خاصی به سایت اضافه کنید و افزونه مناسبی برای این خواسته پیدا نمی‌کنید؛ سی فایو می‌تواند بنا بر خواسته شما سایت را سفارشی سازی کند.
به طور کلی، راه‌اندازی سایت با سایت ساز، یکی از مقرون به صرفه‌ترین و بی دردسر ترین راه‌هایی است که می‌توانید برای طراحی سایت از آن استفاده کنید.
 


کد مطلب: 270164

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/270164/روش-های-درست-کردن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir