به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۲۷۰۱۸۴

جزئیات‌طرح ویژه اتاق‌اصناف برای‌بازگشایی صنوف

جزئیات‌طرح ویژه اتاق‌اصناف برای‌بازگشایی صنوف
گروه اقتصادی: محمدباقر مجتبایی دبیر کل اتاق اصناف ایران در خصوص وضعیت صنوف با توجه به تعطیلی‌های اخیر به دلیل محدودیت‌های کرونایی تصریح کرد: رابطه مستقیم بین حمایت‌ها و امکان سرپا ماندن صنوف وجود دارد.او افزود: ۳ مصوبه اخیر در خصوص حمایت از اصناف مبالغ ناچیزی بود و پیشنهاد اتاق اصناف اجرا نشده است.

مجتبایی با اشاره به این که آذرماه سال گذشته ۸۹۳ هزار فقره چک اصناف به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان برگشت خورد گفت: وقتی اصناف آسیب ببیند، کل زنجیره اقتصاد کشور آسیب می‌بیند. هم اکنون اصناف ۵ هزار میلیارد تومان کاهش فروش دارند.دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر ۹ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر در صنوف مختلف مشغول به کار هستند که با احتساب خانواده آن‌ها حدود ۳۵ میلیون نفر می‌شوند.

مجتبایی گفت: انتظار داشتیم اهتمام بیشتری در خصوص حمایت از صنوف صورت گیرد و حمایت‌ها تنها محدود به چند مورد نباشد. به طور مثال ۲۰ روز تنفس برای چک کافی نبود هر چند بخشی از این چک‌ها بین خود اصناف است و در کل چک‌های برگشتی به شبکه اقتصادی کشور آسیب می‌زند.دبیر کل اتاق اصناف ایران بیان کرد: اتاق اصناف پیشنهاداتی در خصوص بازگشایی برخی اصناف داده است. بهترین گزینه این است که همه صنوف گروه یک و دو با مسئولیت پذیری بالا، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و تشدید نظارت و بازرسی‌ها فعالیت داشته باشند.
برچسب ها: اصناف کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها