به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۲۷۰۲۰۵

همه‌حاکمیت بایدپای‌حل مشکل آب درکشور بایستد

همه‌حاکمیت بایدپای‌حل مشکل آب درکشور بایستد
گروه اقتصادی: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: موضوع آب، برق و گاز مواردی هستند که کل حاکمیت باید با هم جلو ببرند، همانگونه که همه حاکمیت پای برجام ایستادند و موافق و مخالف در مورد آن بحث و تبادل نظر کردند.
هادی بیگی‌نژاد  درباره تنش آبی و برنامه عبور از آن اظهار داشت: مسئله کم‌آبی  مربوط به سال‌های مختلف و از حدود 30 سال گذشته مطرح و کشور درگیر آن است، تمام کسانی که به این حوزه ورود کرده‌اند طرح و برنامه خود را ارائه کرده و تائید هم شده اما اجرا نمی‌شود. 

وی با طرح این سوال که چرا جدیتی برای حل مسئله آب در کشور ما وجود ندارد؟ گفت: مثلا اعلام می‌شود 17 استان کشت برنج دارند، چرا در مناطقی که به عنوان مناطق کویری شناخته شده‌اند این اجازه داده شده است؟
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مسئله آب در کشور راهکار دارد اما اراده‌ای حل آن نیست، تصریح کرد: اگرچه امسال دردسری زیادی در زمینه تامین آب نخواهیم داشت اما زمانی به مشکل خواهیم خورد که امکان بلند شدن نداریم و تا آن زمان فرصت کمی باقی است.

وی با بیان اینکه اراده دسته جمعی برای حل مسئله آب وجود ندارد، تاکید کرد: کل نهاد حاکمیت جمهوری اسلامی بای پای حل معضل آب بایستد و  آن را به نتیجه برساند، موضوع آب، برق و گاز مواردی هستند که کل حاکمیت باید با هم جلو ببرند، همانگونه که همه حاکمیت پای برجام ایستادند و موافق و مخالف در مورد آن بحث و تبادل نظر کردند. 
بیگی‌نژاد یادآور شد: ما تنها وقتی به شکل برمی‌خوریم دنبال علاج می‌افتیم، یکباره اعلام می‌شود حق استفاده از آب چاه ندارند، بدون اینکه جایگزینی برای آن در نظر گرفته شود، در صورتی که ابتدا باید هرنوع برنامه‌ریزی که نیاز است از جمله انتقال آب، تغییر سطح زیر کشت و نوع کشت تعیین شود سپس به صورت سلبی برخورد شود.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: بحران آب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها