به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۲۷۰۲۶۹

حکم ۲۰ سال زندان دیپلمات ایرانی تایید شد

حکم ۲۰ سال زندان دیپلمات ایرانی تایید شد
گروه سیاسی: حکم ۲۰ سال زندان اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی در بلژیک، "پس از انصراف او از درخواست تجدیدنظر"  تایید شد.
اسدالله اسدی، ۴۹ ساله، به اتهام برنامه‌ریزی برای‌ بمبگذاری در نشست سازمان مجاهدین خلق در حومه پاریس فوریه ۲۰۲۱ در دادگاهی در بلژیک محاکمه و محکوم شده بود.
پلیس اروپا او را از مسئولان اصلی ایستگاه اطلاعاتی ایران در کل این قاره می‌داند. او نخستین دیپلمات ایرانی و احتمالا عالی‌ترین مقام اطلاعاتی ایران است که به اتهام دست داشتن در یک "اقدام تروریستی در خاک اروپا" محکوم شده است.
دیمیتری دبکو وکیل پرونده اسدالله اسدی دیپلمات ایران که در دادگاه بلژیک به جرم ادعایی طرح حمله در فرانسه به 20 سال زندان محکوم شده است اعلام کرد که موکلش صلاحیت دادگاه بلژیکی را به رسمیت نمی‌شناسد و درخواست تجدیدنظری هم ارائه نکرده است.وی افزود: تقاضای تجدیدنظر آماده شده بود ولی چون اسدی دادگاه را سیاسی می‌داند این درخواست ارائه نشد.
دبکو در ادامه گفت که تصمیم طرف ایرانی بر این است تا درخواست تجدیدنظر ارائه نشود و بر مواضع قبلی مبنی بر عدم صلاحیت دادرسی دادگاه بلژیک باقی بمانند. همچنین اسدی معتقد است به درخواستش درباره مسئله مصونیت دیپلماتیک پاسخ درستی داده نشده است.بعد از دستگیری اسدی که دبیر سوم سفارت ایران در اتریش بود، دولت این کشور با لغو مصونیت دیپلماتیک موجب شد تا آلمان وی را به بلژیک مسترد کند و از آن زمان تاکنون در زندانی در این کشور به سر می‌برد.


 
برچسب ها: اسدالله اسدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها