کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تازه ترین حمله موشکی اسرائیل به سوریه

15 ارديبهشت 1400 ساعت 17:52


گروه بین الملل: تلویزیون دولتی سوریه اعلام كرد كه در حمله موشکی اسرائیلی به منطقه‌ای در شمال غربی این کشور یک نفر کشته شد.
این رسانه دولتی سوریه اضافه کرده است٬ در این حمله شش نفر نیز زخمی شدند. شهر حفه در نزدیکی بندر لاذقیه و مصیاف در استان حماه مورد حمله قرار گرفت.ساعتی پیش از اعلام رسانه دولتی سوریه شهروندان در شهرهای لاذقیه و طرطوس گفته بودند که صدای انفجارهای شدیدی را شنیده‌اند.
رسانه‌های دولتی سوریه می‌گویند، کشته‌ها و زخمی‌های این حملات غیرنظامیان، از جمله یک زن و پسرش بودند.اسرائیل طی سال‌های گذشته صدها حمله علیه اهداف نظامی مرتبط با ایران در سوریه انجام داده است اما به ندرت مسئولیت چنین عملیاتی را به عهده گرفته یا درباره آنها علنا موضع گیری کرده است. این حمله موشکی، دوازده روز پس از آن رخ داد که ارتش اسرائیل اصابت موشک سوری که به عمق خاک اسرائیل و در نزدیکی راکتور هسته‌ای دیمونا خبر داد.اما ارتش اسرائیل اعلام کرد که این موشک، با هدف مشخص و قبلی حمله به کوره اتمی دیمونا شلیک نشده بود.
سرهنگ هیدای زیلبرمن، سخنگوی ارتش اسرائیل، گفته بود، کسی با قصد عامدانه هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای دیمونا این موشک را از سوریه پرتاب نکرده بود.

 


کد مطلب: 270289

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/270289/تازه-ترین-حمله-موشکی-اسرائیل-سوریه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir