کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استیلی:کاش مهدی ترابی به قطر نمی‌رفت

ورزش سه , 15 ارديبهشت 1400 ساعت 17:55


گروه ورزشی: بازیکن و مربی سابق پرسپولیس از شرایط ایده آل این تیم در آسیا می‌گوید و اعتقاد دارد که سرخ پوشان در آسیا حسابی شخصیت گرفته اند. حمید استیلی که سال‌ها به عنوان بازیکن، مربی و سرمربی در عضویت باشگاه پرسپولیس بود، در گفتگو با خبرنگار ما به عملکرد این تیم در رقابت‌های آسیایی پرداخته و همچنین درباره بازیکنان این تیم اظهار نظر کرده است. او می‌گوید مهدی ترابی با جدایی از پرسپولیس کار خود را سخت کرد و همچنین درباره عبدی اعتقاد دارد که هواداران باید به او کمک کنند.
 

حریفان از پرسپولیس می ترسند
پرسپولیس در بین تیم های ایرانی در رقابت های دور گروهی آسیا از لحاظ امتیاز گیری بیشترین امتیاز را آورد و هم اینکه حتی در بازی که باخت از لحاظ آماری سزاوار بردن بود و این نشان می دهد برنامه ریزی و سازمان دهی و تجربه در این تیم بالا است. آقای گل محمدی هم تجربه زیادی دارد چون پرسپولیس سال گذشته هم تا فینال پیش رفت و با اینکه بازی ها سه روز در میان انجام می شد به دلیل تجربه بالا اذیت نشدند. به هر حال پرسپولیس در سه سال اخیر دوبار به فینال آسیا راه پیدا کرده و آن ها توانستند از این تجربه نهایت استفاده را ببرند به علاوه اینکه پرسپولیس در بازی های آسیایی شخصیت خیلی خوبی گرفته و تیم های دیگر هم مقابل پرسپولیس ترس دارند.

دو نکته مثبت در نماینده های آسیایی ما
تیم های ما در آسیا به غیر از پرسپولیس مثل تراکتور، فولاد و استقلال خیلی بهتر کار کردند یکی از نکات مثبت حضور مربیان جوان ایرانی روی نیمکت بود که افتخار محسوب می شود و همین نشان می دهد لیگ ما قوی است و بازیکنان با کیفیتی دارد. با اینکه تیم های دیگر از لحاظ سخت افزاری و مربی خارجی قدر هستند اما ما خوب کار کردیم. شما لوران بلان سرمربی الریان را نگاه کنید همه برای او سر و دست می شکنند اما یحیی گل محمدی به راحتی او و تیمش را از پیش رو برداشت و یا حتی تیم ژاوی هم بالا نیامد این نشان دهنده این است دانش فنی مربیان ما بالا رفته و ما مثل قبل عقب نیستیم و در بحث تغذیه، آمادگی جسمانی و ریکاوری خیلی پیشرفت کردیم.

مدیریت خوب کار کرد
یک بحث هم مدیریت است. افشین پیروانی و یحیی گل محمدی به خاطر تجربه بالا بسیار خوب با مدیریت هماهنگ شدند. از نظر جا و مکان، رفتن به هند و ...کار هایی بود که مدیریت انجام داده به علاوه اینکه آب و هوای هند خیلی گرم بود و حریف اول این تیم ها آب و هوا بود چون آب و هوای عربستان یا امارات مثل هند آن هم گوآ نیست و آنجا خیلی گرم و شرجی است.پرسپولیس خیلی خوب بود و امیدوارم ادامه دار باشد.

در پرسپولیس شرایط همه خوب می شود
البته چون ادامه بازی ها در شهریور انجام می شود معلوم نیست چه کسی جدا می شود یا آسیب می بیند و یا بازیکن جدید جذب می شود با خیر؟ البته به خاطر اینکه پرسپولیس شخصیت گرفته شما می دانید هر بازیکنی که وارد این تیم می شود شرایطش بهتر از قبل یعنی در تیمی که بوده می شود. مثل شهریار مغانلو، عیسی آل کثیر،سرلک، لک، آقایی، شجاعی، پهلوان و بقیه بازیکنانی که وارد تیم شدند شرایطشان بهتر شد.

شجاع بازیکن توانمندی است
درمورد بازگشت احتمالی شجاع خلیل زاده باید بگویم او بازیکن خوب و توانمندی است و باید ببینیم کادرفنی شرایط تیم را چطور می بیند و احتیاجات را فراهم می کند. قطعا در هر باشگاهی بازیکنانی می روند و می آیند و شاید خیلی ها فکرش را نمی کردند بازیکنانی که به مدت یکسال هم نیست در پرسپولیس هستند این قدر خوب کار کنند و این موضوع هم توانایی خودشان است و هم باشگاه. در پرسپولیس باید جوری قرارداد ببندند که از بازیکن نهایت استفاده را بکنند که نه باشگاه و نه بازیکن ضرر ببینند.

مهدی ترابی یکسال عقب افتاد
وقتی یک بازیکن به یک تیمی می رود هم مربی باید بازیکن را قبول داشته باشد و هم اینکه بازیکن بتواند توانایی اش را در آن تیم نشان دهد. مهدی ترابی بازیکن خوب و توانمندی است و شاید نتوانست توانمدی هایش را در باشگاهی که رفت نشان دهد و شاید این باعث شد که یکسال از تیم‌ ملی هم جا بماند. به نظر من در بازی های آسیایی و ملی بازیکنان می توانند خود را نشان دهند و تیم های اروپایی آن ها را می بینند مثل مهدی طارمی و علی علیپور که در تیم ملی دیده و لژیونر شدند و الان طارمی فوق العاده در پورتو طاهر شده و علیپور در باشگاه پرتغالی کار می کند و به نظر من ترابی یکسال عقب افتاد ولی بازیکن توانمند و با اخلاقی است.

تکلیف قرارداد ها باید مشخص شود
یک موضوع هم در مورد جدایی احتمالی احمد نوراللهی شنیدم باید بگویم او هم بازیکن بسیار توانمندی است همانطور که گفتم در هر باشگاهی یکسری از بازیکنان می آیند و یکسری هم می روند برای اینکه بتوانی یک بازیکن را حفظ کنی قبل از اینکه قراردادش به اتمام برسد باید تکلیفش مشخص شود و در تمام دنیا هم همین کار را می‌کنند. اگر این کار را انجام بدهیم آخر فصل به مشکل برنمی‌خوریم اینکه در دقیقه آخر نقل و انتقالات بازیکن ساز جدایی بزند دست باشگاه در پوست گردو می ماند. به نظر من باید بازیکنانی که قرارداد ندارند زودتر در مورد آن تصمیم گیری شود و یا باید برایشان جایگزین خوبی پیدا کرد.

کار پرسپولیس از سپاهان سخت تر است
هر سال حریفان زیادی برای پرسپولیس در راه قهرمانی وجود دارند و قطعاً حفظ قهرمانی از به دست آوردنش به مراتب سخت تر است و پرسپولیس ۴ سال پیاپی در لیگ برتر قهرمان شده و در لیگ قهرمانان آسیا دو بار فینالیست شده و سپاهان هم امسال تیم بسیار خوبی ساخته و در دو جبهه جام حذفی و لیگ میجنگند ولی پرسپولیس در سه جبهه می جنگد و ۳ روز در میان بازی کردن تیم پرسپولیس و اینگونه فشرده کار کردن خیلی سخت است. خدا را شکر که آسیبی ندیدند و در نیم فصل دوم بازی به مراتب سخت تر است ولی شرایط پرسپولیس بهتر شد زیرا با اضافه شدن بازیکنانی مثل ترابی، مغانلو و آل کثیر در خط حمله شرایط بهتر شد و در نیم فصل اول هم پرسپولیس موقعیت‌های زیادی خلق می‌کرد ولی در زدن ضربات آخر مشکل داشت و به نظر من این سه بازیکن که نقش خیلی پررنگی در لیگ قهرمانان آسیا داشتند می توانند در نیم فصل دوم خیلی کمک کنند.

سیدجلال توانمند است، از پهلوان غافل نشویم
سید جلال حسینی در بازی‌های آسیایی نشان داد که هنوز توانمند است و فرشاد فرجی هم از پدیده اضافه شده است و می تواند به پرسپولیس کمک کند به علاوه این که در بازی های آسیایی بازیکنی مثل علی شجاعی هر زمان به زمین آمد خوب بود و می تواند در ادامه کمک کند و مهدیخانی هم در شرایط خوبی بود و پرسپولیس جوانان فوق العاده خوبی دارد که به درد آینده اش می خورند. به علاوه اینکه از احسان پهلوان هم غافل نشویم، او بازیکنی است که کامل در اختیار تیم است و در تمام بازی ها فوق العاده بود و در بازی آخر در پست هافبک وسط به میدان رفت و در کنار شریفی کار کرد که او هم عالی بود و بازیکنی است که آینده فوق العاده خوبی دارد و همه این‌ها در تیم‌ملی امید با ما بودند و شرایطشان را کامل می دانم و و از این قضیه اطلاع دارم که چه بازیکنان با استعدادی هستند و می توانند در آینده به پرسپولیس کمک کنند.

به مهدی عبدی کمک کنید
مهدی عبدی کمی از لحاظ روحی روانی مشکل دارد و به نظر من باید کمک کنند که عبدی هم برگردد و به نظر من در شرایط سختی که آل کثیر و مغانلو حضور نداشتند عبدی خیلی به تیم کمک کرد. باید به او کمک کنند که برگردد زیرا شرایط خیلی خوبی دارد و فقط از نظر روحی روانی کمی بهم ریخته است.

به نماینده ها تبریک می گویم
برای تیم هایی که در آسیا حضور دارند، برای تیم آقا رسول و استقلال آرزوی موفقیت دارم و در مورد فولاد هم باید بگویم که فوق العاده خوب بازی کرد و انشالله که موفق باشند نتایجی که کسب کردیم افتخاری برای فوتبال و مربیان ایران بود و به آن ها تبریک می گویم.


کد مطلب: 270292

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/270292/استیلی-کاش-مهدی-ترابی-قطر-نمی-رفت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir