کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رقابت با رییسی که ۳سال آنتن داشته برابر نیست

ایلنا , 16 ارديبهشت 1400 ساعت 9:00


گروه سیاسی:  یک فعال سیاسی  گفت: رقابت با رئیسی که سه سال است در قوه قضائیه بوده و بیشتر در تیتر خبر و آنتن قرار دارد سخت است؛ مردم هم شدیدا دوست دارند که با فساد مبارزه شود، به نظر من با توجه به فضای سردی که بر انتخابات حاکم است انتخابات برابری نیست.
«علی محمد نمازی»، در خصوص شرایط پیش روی اصلاح طلبان گفت: آنچه که پیش روی اصلاح طلبان است خیلی مبهم است، چرا که تکلیفشان با شورای نگهبان که مسئول کاندیداهای ریاست جمهوری است روشن نیست. نمی‌دانیم کاندیداهای این جبهه به تایید خواهند رسید یا نه و کدام کاندیدا می‌تواند جلب توجه کرده و رای، رای دهندگان را به سمت خود جلب کند.
او افزود: دوم اینکه خود جبهه مقابل هم مهم است خبری که از قول ستاد رئیسی در شبکه های اجتماعی منتشر شده آمده که رئیسی قطعا خواهد آمد، این خبر معادلات عرصه انتخابات را بهم می‌زند چون آمدن و نیامدن رئیسی تغییر اساسی در جبهه اصولگرایان ایجاد خواهد کرد.نمازی ادامه داد: اگر رئیسی بیاید، اصلاح طلبان با یک وضعیت جدیدی روبرو هستند که در این حالت باید کاندیدایی به صحنه بیاورند که هم بتواند در رقابت با رئیسی برابری کند و هم بتواند از فیلتر شورای نگهبان رد شود. آنچه که پیش روی اصلاح طلبان است، وضعیت خوبی نیست. این وضعیت برای یک انتخاب مشارکتی و رقابتی قابل قبول نیست.
او خاطرنشان کرد: همچنین این وضعیت جبهه اصلاح طلبان و یا سران احزاب و نهاد اجماع ساز به نام «جبهه اصلاحات ایران» را دچار فرسایش می‌کند و اصلاح طلبان کاملا می‌دانند که تا نتیجه بررسی صلاحیت ها اعلام نشود نمی‌توانند، تصمیم بگیرند. آنچه که من از خبرها می‌شنوم این است که اتحاد ملی قطب جبهه اصلاحات ایران و کارگزاران، کاندیدایی دارند که این کاندیدا
می‌توانند مردم را جذب کنند یکی از آنها ظریف است که البته نامه ای به مقام معظم رهبری نوشت که در انتخابات شرکت نمی‌کند و می‌خواهد به برجام رسیدگی کند.نمازی اضافه کرد: اگر ظریف کنار بکشد از کسانی که معرفی شدند جهانگیری مطرح است که رزومه قابل قبولی برای ریاست جمهوری دارد و شکی نیست رای او قابل مطرح شدن است. از طرف دیگر تاج زاده قرار دارد که در اتحاد ملت و قطب تازه ملت است. او می‌تواند یک خیزشی را برای حضور مردم در انتخابات مخصوصا اصلاح طلبان و قشر خاکستری که تمایل به اصلاح‌طلبان دارند، ایجاد کند اما موضوع تاج زاده تایید صلاحیت است. اگر شورای نگهبان تصمیم بر اجرای روند قبلی داشته باشد تایید صلاحیت نخواهد شد.
او تصریح کرد: اگر تاج زاده، جهانگیری و حتی ظریف تایید صلاحیت شوند، جبهه اصلاحات می‌تواند با یک نظرسنجی علمی به یک تکلیف روشنی برسد و کاندیدا اصلح خود را از لحاظ رای آوری شناسایی کند. ولی اگر ظریف نیاید و تاج زاده هم تایید صلاحیت نشود جهانگیری و چند نفر دیگر می‌مانند که جهانگیری شرایط لازم را دارد و شاید رای او نسبت به آنها، بیشتر باشد. رقابت با رئیسی که سه سال است در قوه قضائیه بوده و بیشتر در تیتر خبر و آنتن قرار دارد سخت است؛ مردم هم شدیدا دوست دارند که با فساد مبارزه شود، به نظر من با توجه به فضای سردی که بر انتخابات حاکم است انتخابات برابری نیست.

 


کد مطلب: 270340

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/270340/رقابت-رییسی-۳سال-آنتن-داشته-برابر-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir