کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کره شمالی به توسعه تسلیحاتی ادامه می‌دهد

16 ارديبهشت 1400 ساعت 15:24


گروه بین الملل: معاون اصلی دستیار وزارت دفاع برای دفاع از وطن و امنیت جهانی آمریکا گفت: کره شمالی به توسعه سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی خود، علاوه بر سلاح‌های کشتار جمعی دیگر نظیر تسلیحات هسته‌ای، ادامه می‌دهد که این تهدیدی جدی برای نیروهای آمریکایی و متحدان کره جنوبی به شمار می‌آید.
جنیفر والش،  افزود "کیم جونگ-اون"، رهبر کره شمالی امکان دارد در صورت بروز درگیری در شبه‌جزیره کره، در واقع از چنین سلاح‌هایی استفاده کند.والش در بیانیه‌ای که به کمیته فرعی مجلس در زمینه اطلاعات و عملیات ویژه ارائه شد، اظهار کرد: پیگیری مداوم تسلیحات هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی توسط کره شمالی، ثبات بین‌المللی را به خطر می‌اندازد و رژیم منع گسترش را تضعیف می‌کند. این قابلیت‌ها تهدیدی به سمت نیروهای آمریکا و متحدان آن نشانه می‌روند. وی افزود: با توجه به ریسک استفاده کیم جونگ-اون از تسلیحات کشتار جمعی  در صورت بروز یا جلوگیری از درگیری در شبه‌جزیره کره، نیروهای مشترک باید آماده هر تعداد احتمال مربوط به سلاح‌های کشتار جمعی در محیط آلوده شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای (CBRN) باشند.
والش با اشاره به استفاده پیونگ‌یانگ از سلاح‌های شیمیایی در ترور موفقیت‌آمیز سال ۲۰۰۷ برادر رهبر کره شمالی در مالزی، یادآور شد کره شمالی به همراه کشورهایی نظیر چین و روسیه، به پیشبرد قابلیت‌های تسلیحاتی شیمیایی و بیولوژیکی خود ادامه می‌دهند.وی خاطرنشان کرد: در حال همکاری با متحدان خود از جمهوری کره هستیم تا اطمینان حاصل کنیم برای شرایط احتمالی استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی، صرف‌نظر از اینکه چه تهدیدی در میان باشد، آماده هستیم.

 


کد مطلب: 270352

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/270352/کره-شمالی-توسعه-تسلیحاتی-ادامه-می-دهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir