به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب : ۲۷۰۳۵۳

فینال لیگ قهرمانان تمام انگلیسی شد

فینال لیگ قهرمانان تمام انگلیسی شد
گروه ورزشی: تیم فوتبال چلسی انگلیس با عبور از سد رئال‌مادرید اسپانیا به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت تا برای فتح جام به مصاف منچسترسیتی، دیگر نماینده انگلیس برود.
چهارشنبه شب در دومین دیدار از دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چلسی در ورزشگاه «استمفوردبریج» شهر لندن میزبان رئال‌مادرید اسپانیا بود و با ارائه نمایشی تحسین‌برانگیز به برتری دو بر صفر دست یافت.بازی رفت در مادرید با تساوی یک بر یک همراه شده بود و در مجموع، شاگردان «توماس توخل» به برتری سه بر یک رسیده و فینالیست شدند.
دیدار در حالی شروع به کار کرد که «سرخیو راموس»، «ادن هازارد» و «تونی کروس» با اتمام دوران مصدومیت در ترکیب اصلی رئال قرار گرفته بودند. رویارویی هازارد که سال‌ها در چلسی حضور داشت با تیم سابقش از نکات جالب این دیدار بود.رئال که برای صعود باید به گل می‌رسید، کار را تهاجمی آغاز کرد و میزبان نیز روش تدافعی را را در دستور کار داشت و در ضد حملات به حرکات «میسون مونت»، «تیمو ورنر»و «پولیسیچ» امید داشت. اما پس از گذشت دقایقی ابتدایی، عملکرد بی‌نظیر «کانته» و «جورجینو» در میانه میدان چلسی موجب شد تا این تیم بر توپ و میدان مسلط شود.
در دقیقه ۱۸ کار تیمی عالی چلسی با ضربه «تیمور ورنر» تبدیل به گل شد اما این گل به دلیل آفساید بودن مردود اعلام شد.در دقیقه ۲۶ ضربه تماشایی «کریم بنزما» را «مندی» دروازه‌بان چلسی با واکنشی تماشایی مهار کرد.دو دقیقه پس از آن کار هماهنگ بازیکنان چلسی با ضربه «کای هاورتز» همراه شد که توپ به تیرک دروازه رئال برخورد کرد اما در برگشت «تیمو ورنر» به‌راحتی موفق به گلزنی شد.در دقیقه ۳۵ بار دیگر دروازه‌بان چلسی به زیبایی مانع از گلزنی بنزما شد و تیمش را نجات داد.در نهایت نیمه نخست با برتری چلسی همراه شد تا شاگردان زیدان، امید خود را معطوف نیمه دوم کنند.در ابتدای نیمه دوم ضربه سر «کای هاورتز» آلمانی با بد اقبالی به تیرک دروازه میهمان خورد.در دقیقه ۵۳ همکاری بازیکنان چلسی موجب شد تا «میسون مونت» در موقعیت عالی گلزنی باشد اما با بی‌دقتی این بخت را هدر داد.در دقیقه ۵۹ بازهم هاورتز در مصاف تک به تک با «تیبو کورتوآ» موفق به گلزنی نشد.
در ادامه نیز روند بازی کاملا در اختیار چلسی بود و رئال هیچ حرفی برای گفتن نداشت.در دقیقه ۸۵ توپ‌ربایی «انگولو کانته» و پاس «پولیشیچ» موجب شد تا «میسون مونت» گل دوم آبی‌های لندن را به ارمغان آورده و سند فینالیست شدن چلسی را امضا کند.با این اوصاف چلسی با شایستگی توانست تیم پرافتخار رئال‌مادرید را مغلوب کرده و راهی فینال شد.سه‌شنبه شب نیز منچسترسیتی انگلیس با برتری مقابل پاری‌سن‌ژرمن فرانسه برای نخستین بار جواز حضور در این تورنمنت معتبر را به دست آورد.
دیدار پایانی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد تا نبردی تمام انگلیسی بین چلسی و منچسترسیتی برای فتح جام صورت بگیرد.


 
برچسب ها: فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها