به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۲۷۰۳۵۵

جذب بهترین‌ها و باهوش‌ترین‌ها در بریتانیا

جذب بهترین‌ها و باهوش‌ترین‌ها در بریتانیا
گروه فرهنگ و هنر: بریتانیا می‌خواهد "بهترین‌ها و باهوش‌ترین‌های جهان" را جذب کند. دریافت ویزای مسافرتی و کاری بریتانیا برای هنرمندان و محققانی که جایزه دریافت کرده‌اند آسانتر می‌شود.
کسی که بخواهد در بریتانیا کار و زندگی کند باید در اکثر موارد راه سخت و طولانی‌مدت بوروکراتیک را طی کند. دولت لندن حال تصمیم گرفته است این راه را برای "افراد مستعد" کوتاه و آسان‌تر کند.به گزارش وزارت کشور بریتانیا به درخواست ویزای برندگان جوایز اسکار، گرمی، نوبل، گلدن گلوب، جایزه فیلم بریتانیا "بفتا" با سهولت و سرعت بیشتری رسیدگی می‌شود.این گام بخشی از برنامه بریتانیا برای جذب "بهترین‌ها و باهوش‌ترین‌های جهان" است.پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا می‌گوید:«برندگان این جوایز به اوج شغلی خود رسیده‌اند و می‌توانند به غنای بریتانیا کمک کنند».
وزیر کشور بریتانیا افزود: «این تغییرات به آن‌ها این امکان را می‌دهد که در کشوری که دارای پیشرفته‌ترین صنایع فیلم و موزیک، هنر و علم جهان است مشغول به کار شوند. درست به همین خاطر سیستم جدید مهاجرتی ما ایجاد شده که بهترین‌ها و باهوش‌ترین‌ها را مبتنی بر استعدادها و توانایی‌ها و نه ملیت جذب کند».پس از "برگزیت" (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، لندن سیستم جدیدی برای صدور ویزای شغلی ایجاد کرده است. حال صدور ویزا با میزان تحصیلات و مهارت‌ها، آشنایی با زبان انگلیسی و همچنین شغل متقاضی وابسته شده است.دولت بریتانیا سیستم جدید را "عادلانه" می‌داند. منتقدین سیستم جدید را عامل کاهش ورود نیروی کار و ابزارمندان به بریتانیا می‌دانند.
از سوی دیگر هنوز توافقی بین اتحادیه اروپا و بریتانیا بر سر قوانین ویزا برای هنرمندان حاصل نشده است.

 
برچسب ها: بريتانيا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها