به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۲۷۰۳۵۷

ماجرای شکایت الاهلی از استقلال تهران

ماجرای شکایت الاهلی  از استقلال تهران
گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال تهران پس از صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به دور یک‌هشتم نهایی، با دردسرهای جدید مواجه شده است. باشگاه الاهلی عربستان سعودی مدعی است که استقلالی‌ها بدون مجوز از یک بازیکن استفاده کرده‌اند.
در فصل جاری لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا، تیم فوتبال استقلال تهران با کسب ۱۱ امتیاز از ۶ بازی به عنوان تیم صدر‌نشین از گروه C به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد و قرار است در این بازی تک‌حذفی، طبق برنامه در ماه شهریور مقابل تیم عربستانی الهلال صف‌آرایی کند.در جدول پایانی دیدارهای این گروه که با میزبانی شهر جده در عربستان سعودی برگزار شد، تیم‌های الدحیل قطر و الاهلی عربستان سعودی هر کدام با ۹ امتیاز در رده‌های دوم و سوم جدول ایستادند و از راه‌یابی به مرحله یک‌هشتم نهایی بازماندند.حال باشگاه الاهلی عربستان سعودی مدعی است که آبی‌پوشان پایتخت ایران در بازی‌های دور گروهی، هروویه میلیچ را به عنوان بازیکن را در ترکیب تیمی خود داشته‌اند که فاقد مجوز بازی بوده است.
این باشگاه عربستانی به این خاطر از باشگاه استقلال تهران به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) شکایت کرده است.در ۲ دیدار مرحله گروهی میان تیم‌های الاهلی و استقلال، استقلالی‌ها یک بار با نتیجه ۵ بر ۲ پیروز شدند و در بازی دیگر نیز به نتیجه مساوی بدون گل دست یافتند.اما پشت‌پرده این موضوع چیست؟ هروویه میلیچ، مدافع ۳۱ ساله باشگاه استقلال تهران است که ملیت کشور کرواسی را دارد و از روز ۲۸ مرداد سال ۱۳۹۸ با این باشگاه قرارداد دارد.طبق آمار سایت transfermarkt.de، اعتبار قرارداد این بازیکن با باشگاه استقلال تهران تا روز ۴ تیر سال ۱۴۰۱ خواهد بود.
اما به نقل از رسانه‌های داخلی در ایران، محمود فکری، سرمربی پیشین تیم استقلال تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که قرارداد هروویه میلیچ با باشگاه استقلال تهران، فسخ شده است و این بازیکن به این ترتیب به طور "غیرقانونی" برای تیم استقلال به میدان رفته است.از سوی دیگر مسئولان باشگاه استقلال تهران تاکید می‌کنند که محمود فکری "از روی عصبانیت و در توجیه غیبت این بازیکن در تمرینات استقلال، گفته که قرارداد میلیچ فسخ شده است."
طرفداران استقلال تهران در حال حاضر با نگرانی به بررسی و اعلام رای پیرامون حل این موضوع جنجالی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، چشم دوخته‌اند.


 
برچسب ها: فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها