کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپوزیسیون میانمار علیه كودتاگران مسلح می‌شود

16 ارديبهشت 1400 ساعت 10:10


گروه بین الملل: با گذشت چند ماه از کودتای نظامی میانمار هنوز از اعتراض‌های خیابانی کاسته نشده است. مخالفان حکومت نظامی حال از تشکیل "نیروهای مدافع مردم" خبر می‌دهند.
حکومت نظامی در میانمار با خشونت تمام جواب معترضین و تظاهرکنندگان را می‌دهد. پس از اعلام حکومت نظامی در روزهای نخست ماه فوریه، نظامیان تاکنون بیش از ۷۶۰ نفر را به گلوله بسته‌اند و بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر را نیز بازداشت کرده‌اند."دولت وحدت ملی" که از مخالفان کودتای نظامی تشکیل شده  اعلام کرد که برای دفاع از معترضین در خیابان‌ها در حال آماده‌سازی واحدهای مسلح "نیروهای مدافع مردم" است.در این بیانیه همچینن آمده است: «این نخستین گام برای تشکیل ارتش فدرال با هدف انجام‌ اصلاحات موثر در بخش امنیتی برای پایان دادن به جنگ داخلی هفتاد ساله است».
اعتراض به حکومت نظامی در میانمار کماکان ادامه دارد. به گزارش رسانه‌ها شهرهای بزرگ این کشور در روزهای اخیر همچنان شاهد اعتراض‌های مردمی بوده و حداقل ۵ نفر براثر تیراندازی نیروهای نظامی کشته شده‌اند.با افزایش خشونت‌ها، سازمان ملل متحد همچنین از آغاز موج مهاجرت به خارج از میانمار خبر می‌دهد. طبق این گزارش تاکنون ۲۰ هزار نفر کشور را ترک کرده و ۱۰ هزار نفر از این تعداد به کشورهای همسایه رفته‌اند.به گزارش سازمان ملل متحد، افزون بر بحران اقتصادی،  شیوع ویروس کرونا نیز باعث شده تا تقریبا ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر با گرسنگی درگیر شوند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد  جمعه گذشته با صدور بیانیه‌ای خواستار قطع فوری اعمال خشونت و اجرای هرچه سریعتر برنامه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) برای پایان بحران شده است.


 


کد مطلب: 270359

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/270359/اپوزیسیون-میانمار-علیه-كودتاگران-مسلح-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir