به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۲۷۰۳۹۵
معاملات بازار خودرو در نقطه صفر/ قیمت خودروها

انتظار مردم برای کاهش بیشتر قیمت‌ها با توجه به افت دلار

گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران با اشاره به رکود در بازار خودرو گفت: بازار خودرو آرام، بدون مشتری و معاملات آن در نقطه صفر قرار دارد.  
انتظار مردم برای کاهش بیشتر قیمت‌ها با توجه به افت دلار
با وارد شدن قیمت دلار به کانال ۲۰ هزار تومان در طول هفته مراجعه به بازار خودرو کمتر شده است و مردم انتظار دارند بتوانند خودرو مورد نظر خود را با قیمتی کمتر در آینده نزدیک تر خریداری کنند و اما این امر تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که قیمت دلار به تثبیت برسد.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین با اشاره به کاهش قیمت دلار گفت: نوسان و عدم ثبات قیمت دلار باعث رکود بازار خودرو شده است و در هفته گذشته خریدار کمتری به بازار خودرو مراجعه کرده است. سعید موتمنی خاطرنشان کرد: به دلیل ریزش قیمت دلار حتی کسانی هم که نیازمند خرید خودرو هستند از خرید خودرو دست کشیده و منتظر ارزان تر شدن قیمت ها هستند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در ادامه افزود: با ارتباط نزدیک قیمت دلار و همچنین مذاکرات وین به قیمت خودرو، پیش‌بینی می شود تا اطلاع ثانوی افزایش قیمتی در بازار خودرو نداشته باشیم و انتظار میرود با به نتیجه رسیدن مذاکرات و همچنین تثبیت قیمت دلار؛ تقاضای کاذب فروکش کرده و دیگر سرمایه گذاری در بازار آزاد خودرو وجود نداشته باشد و عرضه خودرو بیشتر شود و به طبع قیمت خودرو کاهش بیشتری داشته باشد.
وی در  مورد افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت کارخانه ای خودروهای شرکت های سایپا و ایران خودرو از سوی شورای رقابت گفت: در یک سال گذشته فاصله قیمت کارخانه و بازار بیشتر شده و اگر این ۱۰ درصد افزایش در زمان افزایشی بودن قیمت دلار اعلام می شد یک تاثیر روانی بر بازار می گذاشت و قیمتها تاحدی بالاتر می رفت ولی در حال حاضر و در شرایط فعلی کاهشی بودن قیمت دلار این افزایش قیمت هیچ گونه تاثیری بر روی بازار خودرو نخواهد داشت.
وی با توجه به رکود بازار خودرو ادامه داد: امروز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰با قیمت ۱۹۵ میلیون تومان- پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۲۵۲ میلیون تومان-  پژو پارس LX  مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۲۵۰ میلیون تومان - پژو پارس بنزینی ۱۷۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای مدل ۱۴۰۰ نیز با قیمت ۳۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
وی در خصوص دیگر خودرو ها ادامه داد: تیبا صندوق دار  مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۱۲۱ میلیون تومان- دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۲۶۵ میلیون تومان- دنا پلاس دنده‌ای توربو مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۳۱۰ میلیون تومان- دنا پلاس اتوماتیک توربو مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۴۱۶ میلیون تومان - ساینا ۱۴۰۰ با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان و تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ نیز با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. وی  افزود: قیمت های عنوان شده صرفا در بازار عنوان می شود و حدودی است و برای فروش خودرو قیمت های کمتری اعلام می شود. به همین دلیل خریداران با توجه به رکود بازار و نبود خریدار می توانند خودروی مورد نظر خود را با قیمت کمتر خریداری کنند.  
 
برچسب ها: بازار خودرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها