به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۲۷۰۳۹۷
نتایج یک مطالعه در اسرائیل:

افزایش ایمنی پس از دومین نوبت واکسن فایزر

گروه علمی: نتایج تحقیقی در اسرائیل بر ضرورت دریافت دومین نوبت واکسن فایزر آمریکا برای ایجاد ایمنی تأکید می‌کند. پژوهشگران این تحقیق اما می‌گویند طول مدت ایمنی در برابر ویروس پس از دریافت دوز دوم هنوز هم نامشخص است.  
واکسیناسیون در اسرائیل با واکسن فایزر
واکسیناسیون در اسرائیل با واکسن فایزر
به گزارش دویچه‌وله، وزارت بهداشت و درمان اسرائیل به همراه تولیدکننده واکسن فایز برای پی بردن به این مسئله که چه تعداد از شهروندان اسرائیل پس از دریافت نخستین دوز واکسن بایون‌تک-فایزر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند، مطالعه گسترده‌ای را در این کشور انجام داده‌اند.
نتیجه اینکه یک تا دو هفته پس از دریافت نخستین دوز واکسن، افراد واکسینه شده را خطر ابتلا به بیماری تقریبا ۶۰ درصد کمتر تهدید می‌کند و خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ تقریبا ۸۰ درصد کمتر می‌شود.
بر پایه این پژوهش، پس از دریافت دومین دوز، ایمنی این افراد به مراتب بالاتر رفته است: دست کم یک هفته پس از دریافت دومین واکسن، خطر ابتلا و خطر بستری شدن در بیمارستان تا بیش از ۹۵ درصد کمتر از کسانی بود که واکسینه نشده‌اند. نویسندگان این تحقیق تأکید می‌کنند که در مورد مدت زمان اثربخشی دوز اول هنوز اطلاعات کمی در دسترس است. به نوشته آنها دریافت واکسن اول به ویژه در مناطقی که با جهش‌های جدید ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌تواند به معنای یک ایمنی کوتاه مدت باشد. در نتایج این تحقیق همچنین آمده است که به طور کلی همچنان اطلاعات در مورد مدت زمان پایداری ایمنی در برابر ویروس پس از دریافت دومین دوز واکسن نامشخص است.
داده‌های به کار رفته در این تحقیق در مجموع از ۵ میلیون شهروند واکسینه شده در اسرائیل (تقریبا نیمی از جمعیت) گرفته شده است.
اسرائیل شهروندان خود را تنها با واکسن بایون‌تک فایزر واکسینه می‌کند و نتایج واکسیناسیون از سوی تولیدکنندگان واکسن به طور هدفمند بررسی می‌شوند. این کشور از تاریخ ۱۹ دسامبر کارزار واکسیناسیون شهروندانش را آغاز کرد. در توافقی که بین دولت اسرائیل و شرکت فایزر صورت گرفت، اسرائیل پذیرفت که داد‌ه‌های مربوط به واکسیناسیون را به این شرکت منتقل کند.  به این ترتیب در زمینه تجزیه و تحلیل داده‌ها در ارتباط با واکسن فایزر، اسرائیل به عبارتی به عنوان کشور مدل به شمار می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها