به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۲۷۰۴۱۷

یک پاکستانی، یک جامائیکایی؛ کاندیدای شهرداری لندن

یک پاکستانی، یک جامائیکایی؛ کاندیدای شهرداری لندن
گروه بین الملل: زندگی افرادی از کشورهای مختلف با فرهنگ‌ها، زبان‌ها، ادیان و مذاهب متنوع در لندن، یکی از ویژگی‌های پایتخت بریتانیاست که مقامات شهر به آن افتخار می‌کنند.
یک پاکستانی و یک جامائیکایی دو کاندیدای اصلی سمت شهردار لندن هستند.  این سمبل تنوع در نقشه سیاسی بریتانیاست.امروز در انگلیس انتخابات است و مردم با حضور در پای صندوق های رای، رئیس شهر یا شهردار را انتخاب می کنند."صادق خان" 50 ساله، مسلمان و عضو حزب کارگر، هم اکنون شهردار لندن است و برای دوره جدید نیز کاندیدا شده است. احتمال پیروزی او بیش از دیگران است.رقیب اصلی وی از حزب محافظه کار است. "شون بایلی" یک سال از صادق خان کوچکتر است و مثل او، در یک خانواده فقیر در پایتخت، لندن بزرگ شد.در این انتخابات، 48 میلیون نفر در انگلیس (و نه بریتانیا)، حدود 5 هزار نفر را برای 143 شورای محلی انتخاب می کنند. براساس نظرسنجی سال 2011، تنها 45 درصد از ساکنان لندن می گویند که آنها "بریتانیایی سفید پوست" هستند.صادق خان، فرزند رانندۀ اتوبوس پاکستانی است. او اولین مسلمانی است که به عنوان شهردار لندن، فعالیت کرد.وی جایگزین بوریس جانسون شد که هم اکنون نخست وزیر بریتانیاست.صادق خان  گفت: در سال 2016 شهر، من را به عنوان رئیس انتخاب کرد تا با این اقدام، میزان پیشرفت خود را نشان دهد.
در مقابل، "شون بایلی" امیدوار است اولین "شهردار سیاه پوست لندن" باشد. شهردار لندن، سمت مهمی در سطح کشور  است. هم اکنون تعدادی از وزیران در بریتانیا از اقلیت های نژادی هستند. از جمله وزیران کشور و دارایی.در این صورت، او اولین سیاه پوست با این جایگاه در اروپاست. وی  گفت: این مهم است که مردم احساس کنند نماینده دارند.
در انتخابات قبلی شهرداری لندن در سال 2016 صادق خان توانست "زاک گولدسمیث"، کاندیدای ثروتمندی از حزب محافظه کار را شکست دهد. او از طبقه نخبه بریتانیایی بود که در فعالیت های تبلیغاتی اش اشار‌‌ه‌های ضداسلامی داشت اما نتوانست رای دهندگان را اقناع کند و از کاندیدای مسلمان (صادق خان) شکست خورد.
استاد تاریخ سیاسی در دانشگاه ناتینگهام (ستيفن فيلدينگ) در این باره  گفت: به همین دلیل، عجیب نیست که حزب محافظه کار تصمیم گرفت کاندیدایی از اقلیت نژادی انتخاب کند تا خود را به عنوان حزب "لیبرالی همه جانبه" عرضه کند."شون بایلی" قبلا مشاور نخست وزیر سابق (دیوید کامرون) بود.او وعده داده که با افزایش شغل و مسکن، لندن را جلو ببرد.وی همچنین وعده داده که با جرایم خشن در لندن به شدت مقابله کند. صادق خان متهم است که نتوانسته در این زمینه، موفقیتی را کسب کند.

 
برچسب ها: لندن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها