کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازداشت وزیر دارایی قطر برای حیف‌ومیل اموال

16 ارديبهشت 1400 ساعت 21:08



دادستانی کل قطر از بازداشت علی شریف العمادی وزیر دارایی این کشور به اتهام حیف‌ومیل اموال دولتی، سوء استفاده از قدرت و جرایم مربوط به بخش عمومی خبر داد.
خبرگزاری رسمی قطر  با اعلام این خبر گزارش داد که دادستانی کشور بعد از مشاهده شواهد و اسناد، دستور بازداشت  العمادی را صادر کرد و تحقیقات گسترده درباره اتهامات وی آغاز شده است.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده که  العمادی از سال ۲۰۱۳ عضو هیات مدیره «صندوق ثروت ملی» قطر به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار بوده و همچنین عضو هیات مدیره بانک ملی قطر، بزرگترین بانک وام‌دهنده خاورمیانه و آفریقا نیز بوده است.با افت شدید قیمت نفت در سال ۲۰۱۴، قطر برنامه‌هایی برای تنوع بخشی به اقتصاد خود در نظر گرفت و تاکنون در زیرساخت‌های کشور سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام شده است؛ خصوصا این‌که این کشور میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ نیز هست و طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در این زمینه صورت گرفته است.
دادستانی کل قطر دقیقا اعلام نکرده که  العمادی در چه پروژه‌های عمومی دست به حیف‌ومیل اموال دولتی زده و چگونه از قدرت سوء استفاده کرده است.اقتصاد قطر پارسال ۳.۷ درصد کوچک‌تر شد، اما انتظار می‌رود که در سال جاری ۲.۲ درصد رشد کند.
قطر بزرگترین صادرکننده گاز مایع در جهان است.

 


کد مطلب: 270431

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/270431/بازداشت-وزیر-دارایی-قطر-حیف-ومیل-اموال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir