کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقشه‌ای برای فریب دادن سلول‌های سرطانی!

17 ارديبهشت 1400 ساعت 11:59


گروه علمی: پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافته‌اند که شاید بتوان سلول‌های سرطانی را فریب داد تا داروهای ضد سرطان را مصرف کنند.به گزارش ایسنا، بررسی جدید پژوهشگران "بیمارستان عمومی ماساچوست" (MGH)، راهبرد امیدوارکننده‌ای را برای ترغیب کردن تومور به مصرف داروهای ضد سرطان و اثربخشی شیمی‌درمانی ارائه می‌دهد.
 

رساندن مقدار کافی از داروهای ضد سرطان به درون تومور، اغلب دشوار است. یکی از راهبردهای غلبه بر این چالش، متصل کردن داروها به "آلبومین" (Albumin) است که فراوان‌ترین پروتئین خون به شمار می‌رود. این راهبرد، بر اشتهای زیاد تومورها برای مواد مغذی پروتئین متکی است که امکان پیشروی سرطان بدخیم را فراهم می‌کند. تومورها هنگام مصرف آلبومین، داروهای متصل شده به آن را نیز ناخواسته دریافت می‌کنند.

یکی از داروهای مشهور متصل به آلبومین که به تایید "سازمان غذا و داروی آمریکا" (FDA) رسیده است، "nab-PTX" نام دارد. این دارو برای درمان سرطان ریه و پانکراس، با موفقیت به کار رفته است. "مایلز میلر" (Miles Miller)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: با وجود این، همه بیماران به nab-PTX واکنش مثبتی نشان نمی‌دهند.

میلر و همکارانش برای ارائه بینش‌های جدید، رساندن nab-PTX به تومورها را در موش‌های مبتلا به سرطان ارزیابی کردند. آنها دریافتند که سلول‌های سرطانی می‌توانند مقدار قابل توجهی از nab-PTX را جذب کنند و مصرف این داروها، با مسیرهای سیگنال‌دهی کنترل می‌شود که در مصرف مواد مغذی مانند آلبومین توسط سلول‌ها نقش دارند.
"ران لی" (Ran Li)، از پژوهشگران این پروژه گفت: این کشف نشان می‌دهد که اگر بتوانیم مسیرهای سیگنال‌دهی را دستکاری کنیم، شاید سلول‌های سرطانی فریب بخورند و مصرف nab-PTX در آنها افزایش یابد.


کد مطلب: 270478

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/270478/نقشه-ای-فریب-دادن-سلول-های-سرطانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir