به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۲۷۰۵۰۸

تفاوت شرایط اهدای خون در دوران کرونا

تفاوت شرایط اهدای خون در دوران کرونا
گروه جامعه: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، شرایط اهدای خون در دوران کرونا را متفاوت دانست و گفت: نیاز به خون در مراکز درمانی، یک نیاز همیشگی است.پیمان عشقی،  خون را فاقد جایگزین در علم پزشکی دانست و گفت: تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی تنها با همدلی مردم و فعالیت شبانه روزی مراکز انتقال خون در این شرایط سخت و با رعایت تمام نکات بهداشتی امکان پذیر است.

وی افزود: استانداردهای انتقال خون را در بالاترین سطح نگه داشتیم و امروز نتایج درخشان ما در تأمین خون سالم و کافی نتیجه رعایت استانداردهای هم سطح با کشورهای پیشرفته در جهان است.عشقی با عنوان این مطلب که شرایط اهدای خون در دوران کرونا با بحران‌هایی همچون سیل و زلزله متفاوت است، ادامه داد: ما موظف به رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم و مجبوریم تعدادی از تخت ها را خالی نگه داریم تا فاصله رعایت شود و بهترین راه برای جلوگیری از تراکم جمعیت در مراکز اهدای خون، استفاده از سامانه اینترنتی نوبت دهی است.

وی افزود: امیدوارم مردم هم با استفاده از نوبت دهی اینترنتی از اتلاف وقت و تراکم جمعیت در مراکز انتقال خون پرهیز کنند تا بتوانیم در شرایط مطلوب، به یاری و نجات بیماران کمک کنیم.مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه در دهه اول ماه مبارک رمضان آمار اهدای خون نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این شور همراهی مردم در روزهای دیگر سال هم ادامه پیدا کند.عشقی تاکید کرد: نیاظز به خون در مراکز درمانی، همیشگی و روزانه است و اهداکنندگان خون باید به صورت مستمر نسبت به انجام این کار نجات بخش همت کنند.
برچسب ها: اهدای خون
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها