به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۲۷۰۵۲۵

استقرار ده‌ها هزار سرباز روس در نزدیکی اوکراین

استقرار ده‌ها هزار سرباز روس در نزدیکی اوکراین
دبیرکل ائتلاف ناتو گفت: ده‌ها سرباز روسیه همچنان در داخل و اطراف خاک اوکراین باقی مانده‌اند.
 ینس استولتنبرگ، در بیانیه ای در آستانه برگزاری نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا در شهر بروکسل بیان داشت: ما شاهد میزانی از کاهش درتعداد سربازان روس بوده‌ایم اما ده ها هزار نفر از این سربازان همچنان باقی مانده‌اند و ما همچنین مشاهده می‌کنیم که روسیه میزان زیادی از تسلیحات و تجهیزات نظامی را در آنجا حفظ کرده است.
دبیرکل ناتو خاطر نشان کرد: روسیه در عین حال مشغول اعمال محدودیت‌هایی در دریای سیاه از جمله در قبال دسترسی به دریای آزوف از طرف تنگه کرچ است. وی افزود، ناتو باید هوشیار مانده و از نزدیک تحولات را رصد کند.
وی تاکید کرد: در مجموع حضور چشمگیری از سوی روسیه وجود دارد و اکنون تعداد خیلی بیشتری از سربازان روسیه در داخل و اطراف خاک اوکراین نسبت به قبل از روند اخیر افزایش تنش‌ها وجود دارد.
استولتنبرگ در عین حال از لحاظ کردن آمریکا، کانادا و نروژ در برنامه همکاری سازماندهی شده دائمی اتحادیه اروپا استقبال کرده و گفت: کشورهای همپیمان خارج از اتحادیه اروپا نقشی موری در حفاظت از اروپا و دفاع از آن ایفا می کنند.
وی افزود، ناتو در چارچوب رزمایش Steadfast Defender 2021 به استقرار هزاران سرباز در رومانی پرداخته است. او همچنین بیان داشت این "نشان میدهد که ما چطور سربازان ناتو را بسیج کرده و مانور می‌دهیم و اینکه چطور ما می توانیم آنها را در سراسر اروپا مستقر کنیم.
او توضیح داد: در چارچوب این رزمایش سربازانی از جانب انگلیس، آمریکا، ترکیه وجود دارند بنابراین اهمیت منتقل سازی سربازان ناتو به شکلی سریع از طریق اروپا نشان داده و نشان میدهد قابلیت تحرک پذیری نظامی چقدر مهم است.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها