کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سقوط آزاد قیمت گوشی‌های سامسونگ

17 ارديبهشت 1400 ساعت 17:38


گروه اقتصادی: گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در پایان هفته سوم اردیبهشت حسابی ارزان شدند. روز پنجشنبه و در مقایسه با اولین روز هفته، نرخ دلار بیشتر از هزار و ۲۰۰ تومان کاهش پیدا کرد تا شاهد سقوط آزاد قیمت‌ها در بین مدل‌های پرفروش بازار باشیم. هفته‌های قبل کاهش یک میلیون تومانی موبایل فقط در بین مدل‌های پرچمدار و بالای ۲۰ میلیون تومان به‌چشم می‌خورد، اما هفته سوم اردیبهشت این اتفاق در برخی از گوشی‌های هشت تا ۱۰ میلیون تومان هم رخ داد. شاید با دیدن تغییر قیمت گوشی‌های پرفروش شما هم ظرف امروز و فردا برای خرید موبایل وسوسه شوید، اما احتمالا فعل و انفعالات بازار ارز در روز‌های آینده باز هم تاثیر مثبتی روی ارزان شدن موبایل خواهد داشت.

گوشی‌های سامسونگ؛ سقوط آزاد قیمت‌ها
گلکسی S۲۰ Plus بیشتر از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ارزان شد. مدلی که روز شنبه ۱۹ میلیون و ۶۹۹ هزار تومان قیمت داشت و آخرین روز هفته با ۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. چنین ریزش قیمتی در دیگر مدل‌های پرچمدار سامسونگ هم دیده می‌شود. گلکسی S۲۱ Ultra از ۲۶ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان به ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و یک میلیون و ۷۸۸ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد.


گلکسی A۷۱ که آخرین روز هفته با هشت میلیون و ۶۹ هزار تومان فروخته شد، نسبت به روز شنبه کاهش ۹۲۱ هزار تومانی را تجربه کرد که برای یک گوشی میان‌رده، آن هم فقط ظرف یک هفته، ریزش قابل توجهی محسوب می‌شود. اگرچه بسیاری از گوشی‌های پرفروش سامسونگ دستخوش ریزش قیمت شدند، اما گلکسی A۲۰s بدون یک ریال تغییر در بازار حضور داشت و همچنان چهار میلیون و ۴۴۹ هزار تومان ارزش دارد.

گوشی‌های شیائومی؛ کاهش ۸۵۰ هزار تومانی Mi ۱۰T Pro
Mi ۱۰T Pro مثل هفته قبل، بیشترین کاهش قیمت را در بین گوشی‌های شیائومی داشت. مدلی که ۸۵۹ هزار تومان ارزان شد و در انتهای هفته با رقم ۱۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان قابل خریدای بود. Mi ۱۰ Lite ۵G هم از ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسید و ۶۶۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. اما برای آن دسته از افرادی که Poco X۳ را زیر نظر دارند، کاهش ۵۵۵ هزار تومانی این مدل خبر خوشی محسوب می‌شود و این گوشی که از باتری شش هزار میلی آمپری بهره می‌برد، روز پنجشنبه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

گوشی‌های هوآوی؛ افزایش ۱۶۰ هزار تومانی Y۸s
گوشی‌های هوآوی برخلاف انتظار کاهش قابل توجهی نداشتند. اگر هفته سوم اردیبهشت در بین گوشی‌های سامسونگ و شیائومی با ریزش قیمت مدل‌های میان‌رده‌ای مثل A۷۱ و Mi ۱۰ Lite روبرو شدیم، اما محصول هم قیمت این گوشی‌ها در هوآوی یعنی Nova ۵T فقط ۵۰ هزار تومان ارزان شد. جالب است بدانید که Nova ۷i با کاهش ۱۷۴ هزار تومانی، بیشتر از همه مدل‌های پرفروش هواوی ارزان شده است. Y۸s هم که روز شنبه سه میلیون و ۹۷۹ هزار تومان قیمت داشت، روز پنجشنبه با افزایش ۱۶۰ هزار تومانی فروخته شد.


کد مطلب: 270562

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/270562/سقوط-آزاد-قیمت-گوشی-های-سامسونگ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir