به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۲۷۰۵۷۱

کرونا و حساسیت فصلی چه تفاوتی با هم دارند؟

کرونا و حساسیت فصلی چه تفاوتی با هم دارند؟
گروه جامعه: یک فوق تخصص آسم و آلرژی به تشریح تفاوت میان علائم کرونا و حساسیت فصلی پرداخت.محمد حسین بمانیان فوق تخصص آسم و آلرژی با حضور در شبکه سلامت بیان کرد: همزمانی افزایش آلرژی فصلی با بیماری کرونا و فراگیر شدن آن نگرانی‌های زیادی را برای افراد مبتلا به آلرژی فصلی ایجاد کرده است که نداشتن آگاهی در این زمینه باعث افزایش مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی می‌شود.بمانیان با اشاره به شباهت‌ها و تفاوت‌های بیماری فصلی و کرونا افزود: این موضوع موجب مراجعه غیر ضروری عده‌ای به مراکز درمانی شده است که زمینه ابتلای فرد آلرژیک به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد و سبب افزایش کار مراکز درمانی می‌شود.

او با اشاره به اینکه آلرژی یا حساسیت فصلی ناشی از واکنش نابجای سیستم ایمنی فرد حساس به مواد تنفسی یا به مواد خارج از بدن است که اغلب مربوط به گرده گیاهان می‌شود، بیان کرد: وجود علایم در فرد حساس به علائم مختلفی بستگی دارد، خارش از اصلی‌ترین علامت افتراق دهنده ارتباط بیماری کرونا با آلرژی است.

این فوق تخصص آسم و آلرژی با اشاره به اینکه آلرژی فصلی یا تنفسی با خارش زیاد همراه است در حالی که در کرونا خارش وجود ندارد، اظهار کرد: تب در آلرژی وجود ندارد، اما در بیماری کرونا تب از علائم اصلی است، بدن درد و کوفتگی عضلات از علائم اصلی کروناست، آنتی هیستامین در آلرژی پاسخ می‌دهد در حالی که در بیمار مبتلا به کرونا آنتی هیستامین پاسخ نمی‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها