به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۲۷۰۵۷۶

باران امسال 66 درصد در فارس کمتر بارید

باران امسال 66 درصد در فارس کمتر بارید
گروه جامعه: مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: بارندگی‌ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته در این استان ۶۶ درصد کاهش دارد.مهرداد قطره سامانی گفت : از ابتدای سال زراعی جاری که از ابتدای مهرماه گذشته آغاز شده تاکنون ۱۵۳ میلیمتر باران در سراسر استان فارس باریده است.

وی ادامه داد: بارندگی در این استان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۴۵۵ میلیمتر بوده است که مقایسه این آمار نشان از کاهش ۶۶ درصدی بارندگی ها در سال جاری دارد.مدیرکل هواشناسی استان فارس اضافه کرد: میانگین بلندمدت بارندگی سال زراعی استان فارس در مدت مشابه نیز ۲۷۷ میلیمتر است که مقایسه میزان بارندگی در سال زراعی جاری نشان از کاهش ۴۵ درصدی بارندگی های امسال در فارس به نسبت میانگین بلندمدت استان دارد.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی های امسال در تمام مناطق استان فارس وجود داشته،گفت: در سال زراعی جاری اردکان سپیدان با ۵۸۳ میلیمتر بیشترین بارندگی و لار با ۱۷ میلیمتر کمترین میزان بارش ثبت شده است.قطره سامانی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون درشیراز ۱۹۳ میلیمتر باران باریده که این میزان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۴۲۰ میلیمتر بوده که مقایسه این آمار نشان از کاهش ۵۴ درصدی میزان بارندگی‌ امسال در مرکز استان فارس دارد.

وی بیان کرد: براساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی برای جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق استان در ساعات بعد از ظهر شاهد افزایش ابر و احتمال رگبارهای بهاری با رعد و برق پیش بینی می شود.مدیرکل هواشناسی استان فارس اظهار داشت: از شنبه ۱۸ اردیبهشت جاری تا اواسط هفته آینده احتمال بارش های رگباری و پراکنده در برخی نقاط نیمه شمالی فارس وجود دارد.وی ادامه داد: تا پنج روز آینده دمای هوا استان فارس روند افزایش تدریجی خواهد داشت و در بعد ازظهرها نیز افزایش باد در استان پیش بینی می شود.
برچسب ها: بارندگی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها