به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۲۷۰۶۵۲

کیفیت هوای ‌پایتخت امروز مطلوب است

کیفیت هوای ‌پایتخت امروز مطلوب است
گروه جامعه: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۱۸ اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول قرار داشته است و وزش باد موثر تا اواخر وقت باعث تداوم این شرایط می‌شود.به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۱۸ اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از شرایط ناپایدار جوی، وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و پراکندگی آلاینده‌ها خواهد بود.
 
به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش ابرناکی همراه با افزایش تندی باد در برخی ساعات بعدازظهر، پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی خواهد ماند. با تداوم وضعیت ناپایدار جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت نیز پیش‌بینی می‌شود که در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده‌ قابل‌ قبول قرار بگیرد.کاهش تندی باد تا صبح فردا (۱۹ اردیبهشت ماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد. افزایش نسبی تندی باد در ساعات بعدازظهر تاحدودی از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

با حاکمیت جو نسبتا آرام تا اواخر وقت فردا (۱۹ اردیبهشت ماه) و با افزایش ترافیک شامگاهی انتظار می‌رود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۴ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۹ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها