به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۲۷۰۶۷۹

دستمزد داوران حداقل سه برابر می‌شود

دستمزد داوران حداقل سه برابر می‌شود
گروه ورزشی:عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: برای افزایش دستمزد داوران فوتبال به نتیجه نهایی نرسیدیم ولی قصد داریم دریافتی آنها را سه برابر بیشتر کنیم.خداداد افشاریان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص طرح افزایش دستمزد داوران فوتبال، گفت: عزیزی خادم (رئیس فدراسیون) خودش یک فرد اقتصادی است و اشراف دارد. او اعلام کرد می‌خواهیم دستمزد داوران را دو تا سه برابر کنیم ولی به نتیجه نهایی نرسیدیم. عزیزی خادم از من خواست پیشنهادم را برای دستمزد داوران در تمام رده‌های سنی ببرم. شاید پیشنهاد من بیشتر هم باشد ولی می‌توانم بگویم دستمزد داوران حداقل سه برابر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه نمی‌تواند در بحث حقوق داوران وارد جزئیات بیشتری شود، افزود: حق داوران خیلی بیش از این حرف‌ها است. یک مربی فوتبال، بدبینانه ۲ میلیارد تومان حقوق برای یک فصل می‌گیرد اما یک داور تاپ ما با ۱۵ قضاوت در فصل، ۲۰ میلیون تومان هم نمی‌گیرد. ما در یک کِشتی نیستیم. داوران کاملاً تحت فشار هستند. آخر فصل است و همه باید کمک کنند. فکر می‌کنم در این فدراسیون بتوانیم حق داوران را بدهیم و کمک کنیم بهتر از قبل باشد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که با رادیو تهران گفتگو می‌کرد، درباره احتمال فسخ قرارداد اسپانسر فعلی داوران خاطرنشان کرد: در هیات رئیسه خیلی بحث شد. مبلغ ۳ میلیارد تومان قرارداد اسپانسر است که برای تمام مسابقات یک فصل بسیار ناچیز است. عزیزی خادم با یک شرکت مذاکره کرده و از هیات رئیسه اجازه خواست است که کارها را انجام بدهد.افشاریان تصریح کرد: قرارداد اسپانسر داوران سه ساله است که یک سال دیگر آن باقی مانده است. از نظر حقوقی نمی دانم امکان فسخ وجود دارد یا نه. نمی‌توانم در این مورد ریز شوم ولی یکسری متمم‌هایی وجود دارد که اگر کنار نیایند اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تا الان برای دپارتمان داوری اتفاق جدیدی رخ نداده است، بر لزوم ایجاد آرامش برای جامعه داوری اشاره کرد و گفت: بچه‌ها آرامش ندارند و رفتارهایی هست که آنها را اذیت می‌کند. از کسانی که در فوتبال هستند خواهش می‌کنم آرامش را فراهم کنند. کنتور من صفر است و می‌خواهم کار را از اول شروع کنم. می‌توانیم وفاقی را ایجاد کنیم تا اتفاق خوبی برای داوران رخ بدهد.خداداد افشاریان افزود: داوران ما در لیگ دسته دو، ۱۲۰ یا ۱۶۰ هزار تومان می‌گیرند که حتی نرخ کرایه هم برای آنها لحاظ نشده است. تنها قشری که در فدراسیون ضرر می‌کند داوران هستند. حداقل ۸۰ درصد داوران شغل‌های دیگری دارند.
برچسب ها: کمیته داوران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها