به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۲۷۰۷۳۵

اعدام با جوخه آتش در کارولینای جنوبی

اعدام با جوخه آتش در  کارولینای جنوبی
گروه بین الملل: نمایندگان مجلس ایالتی کارولینای جنوبی در آمریكا با رای‌گیری طرحی را تصویب کردند که اعدام محکومان به مرگ در این ایالت را با جوخه آتش مجاز می‌کند.
این رای‌گیری در پی مشکل خریداری سم تزریقی انجام شده است که با مخالفت کارخانه‌های داروسازی سازنده آن، اجرای حکم اعدام را در مواردی ناممکن کرده است.یک قانونگذار این ایالت گفته است "اعدام با جوخه آتش از اعدام با صندلی الکتریکی انسانی‌تر است."در صورت امضا و قانونی شدن این مصوبه کارولینای جنوبی چهارمین ایالت آمریکا خواهد بود که اعدام با جوخه آتش را برای مجازات محکومان به مرگ، قانونی می‌کند.مخالفان این مصوبه اعدام با جوخه آتش را قرون وسطایی خوانده‌اند اما حامیان آن می‌گویند موضوع مهم اجرای عدالت برای پایان دادن به رنج قربانیان است.از سال ۲۰۱۱ اعدامی در ایالت کارولینای جنوبی انجام نشده است.هدف این مصوبه کمک به از سرگیری اعدام در کارولینای جنوبی است که به دلیل مشکلات تامین سم تزریقی متوقف شده است.
این مصوبه حالا باید در سنای ایالتی به رای گذاشته شود و بعد از آن برای امضای نهایی به دفتر فرماندار می‌رود.هنری مک‌مستر، فرماندار جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی قول داده به محض دریافت مصوبه نهایی، آن را قانونی می‌کند. مک‌مستر در پی تصویب این طرح در حساب توییتری خود نوشته "حالا یک قدم به اجرای عدالتی که قانون به خانواده قربانیان مدیون است، نزدیک‌تر شده‌ایم."
در حال حاضر ۳۷ محکوم به اعدام در این ایالت منتظر اجرای حکم خود هستند.
کارولینای جنوبی در حال حاضر به محکومان مرگ اجازه می‌دهد بین تزریق سم و صندلی الکتریکی یکی را برای اجرای حکم خود انتخاب کنند و کسی نمی‌تواند این عده را به اعدام از طریقی که انتخاب نکرده‌اند مجبور کند.از سال ۱۹۹۵ که تزریق با سم در کارولینای جنوبی قانونی شده، به جز سه محکوم به مرگ، همه‌گی راه تزریق با سم را انتخاب کرده‌اند.این درحالی است که تهیه سم تزریقی که با ترکیب سه دارو ساخته می‌شود برای دولت‌ها دشوارتر شده است.تولید‌کنندگان این داروها با استفاده از محصولاتشان برای اجرای حکم اعدام مخالفند.
 مجلس نمایندگان ایالت کارولینای جنوبی که اکثریت جمهوری‌خواه دارد، با ۶۶ رای موافق دربرابر ۴۳ رای مخالف، اعدام با جوخه آتش را جایگزین اعدام با صندلی الکتریکی کرد.
ریچارد هارپوتلیان، یک سناتور دموکرات ایالتی این پیشنهاد را مطرح کرده، گفت: "اعدام با جوخه آتش از اعدام با صندلی الکتریکی که روند دهشتناک و منزجر کننده‌ای دارد انسانی تر است."
۷ نماینده جمهوری‌خواه با این طرح مخالفت کردند و یک دموکرات از موافقان با آن بوده است.
وستون نیوتون، نماینده جمهوری خواه مجلس کارولینای جنوبی گفت: "خانواده قربانیانی که مرتکب این جرایم شده‌اند. در برزخی گرفتار شده‌اند که حکم قانونی قابل اجرا نیست و نمی‌توانند ماجرا را پایان یافته تلقی کنند."مخالفان این طرح از تصویب آن به فریاد آمده‌اند.
جاستین بمبرگ، از نمایندگان دموکرات مجلس کارولینای جنوبی به روزنامه نیویورک تایمز گفت: چرا کارولینای جنوبی باید به سراغ شیوه اعدام با جوخه آتش برود که در کره شمالی مورد استفاده است.منتقدان این مصوبه درعین حال گفته‌اند که بارها، آمریکا‌یی‌های محکوم به مرگ نهایتا ، گاهی سال‌ها بعد از مرگ، تبرئه شده‌اند.به گفته مرکز اطلاعات مجازات اعدام، در حال حاضر اعدام با جوخه آتش در ایالت‌های می‌سی‌سی‌پی، اوکلاهما و یوتا قانونی است.از سال ۱۹۷۰ تا کنون ۳ محکوم به مرگ در ایالت یوتا در برابر جوخه آتش اعدام شده‌اند که آخرین مورد آن در سال ۲۰۱۰ بوده‌است.
به گزارش سازمان عفو بین‌الملل در سال ۲۰۲۰ هفت کشور چین‌، کره شمالی، قطر، سومالی، تایوان و یمن محکومان خود را با جوخه آتش اعدام کرده‌اند.اعدام در برابر جوخه آتش در دهه‌های پیش در کشورهای بلاروس، اندونزی، سودان و امارات متحده عربی گزارش شده است.در حال حاضر ۲۷ ایالت آمریکا مجازات اعدام را اجرا می‌کنند و چندین ایالت بدون تغییر قانون اجرای آن را متوقف کرده‌اند.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها