به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۲۷۰۷۹۲

خشکسالی در اکثر نقاط کشور شدید است

خشکسالی در اکثر نقاط کشور شدید است
گروه جامعه: مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی  از رگبار باران و رعد و برق در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: آخرین‌ نقشه های هواشناسی نشان می دهد که طی ۲۴ ساعت آینده در اغلب مناطق جنوب غرب و جنوب کشور بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ انتظار می‌رود.وی افزود: روز یکشنبه در استان های خراسان رضوی، دامنه های البرز، سمنان، شرق تهران، برخی نقاط یزد، کرمان، خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و غرب دریای خزر رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود‌.

حقیقت از استمرار بارش در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: روز دوشنبه در استان های خراسان جنوبی، غرب یزد، غرب اصفهان، مرکزی، قم، سمنان، تهران، البرز، قزوین، شرق زنجان، شمال کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و سواحل دریای خزر بارش باران پیش بینی می شود‌. همچنین روز سه شنبه در دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز و مناطق جنوبی کشور اعم از فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان انتظار بارش می رود.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به شرایط ابری و بارندگی در مناطق پسته کاری همچون استان های کرمان، یزد، فارس، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی عارضه سیاه شدن دانه وجود دارد که کشاورزان بعد از بارش ها کلسیم پاشی را انجام دهند و تا اوایل خرداد از آبیاری اجتناب کنند.

وی ادامه داد: طی ۲ تا ۳ روز آینده کشاورزان نوار شمالی و شمال شرق از محلول پاشی اجتناب کنند.
به گفته حقیقت، با توجه به شرایط بارش پرورش دهندگان ماهی در استان گیلان مرتب ارتفاع استخرهای کپور ماهیان را کنترل کنند تا مشکلی برای ماهی ها ایجاد نشود‌.این مقام مسئول در توصیه ای به گلخانه داران و عشایر گفت: با توجه به احتمال وزش باد و تگرگ در مناطق جنوبی کرمان و فارس، گلخانه داران مراقب سازه های گلخانه ای خود باشند. همچنین عشایر راستای البرز و زاگرس مراقب برخورد صاعقه باشند.

وی درباره آخرین وضعیت بارش ها بیان کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۲۴.۲ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۲۶۱.۴ میلی متر و دوره بلندمدت ۲۱۰.۹ میلی متر است که نسبت به سال قبل ۵۴ درصد و دوره نرمال بلندمدت ۴۱ درصد کاهش بارش را نشان می دهد.مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: کاهش بارش نسبت به دوره نرمال و بلندمدت نشان می دهد که در اکثر مناطق کشور خشکسالی شدید است‌.
برچسب ها: خشکسالی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها