کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از کجا بفهیم که در واتس اپ بلاک شده‌ایم

18 ارديبهشت 1400 ساعت 18:51


گروه فناوری: امروزه واتس اپ یک پیام‌رسان گسترده و فراگیر بین مردم جهان شده است و این نرم‌افزار به دست فیس‌بوک خریداری شده است. هم‌اکنون بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد که این مقدار تقریبا برابر یک چهارم جمعیت دنیاست. در این نرم‌افزار قابلیت بلاک کردن لحاظ شده تا مردم بتوانند خودشان جلوی افراد مزاحم‌ها و سودجو را بگیرند و در بعضی مواقع هم ممکن است این کار به اشتباه یا ناخواسته صورت گیرد. از کجا بفهمیم که در واتس اپ بلاک شده‌ایم؛ چرا که فهمیدن بلاک شدن در واتس اپ می‌تواند به شما کمک کند تا اگر به اشتباه بلاک شده‌اید آن را با طرف مقابل در میان بگذارید.

چندین روش برای فهمیدن و دنبال کردن این پاسخ وجود دارد.
ابتدا نرم‌افزار واتس اپ را از سایت رسمی Whatsapp یا اپ استور دانلود و نصب کنید. اگر اولین بار است وارد این نرم افزار می‌شوید باید یک حساب ایجاد کنید یا از حساب‌های قبلی خود استفاده کنید.پس از ورود به واتس اپ از قسمت بالا یا پایین صفحه (بر اساس نسخه واتس اپ و گوشی موبایل) گزینه Chats را انتخاب کنید. در این قسمت شما می‌توانید تمام افرادی که با آن‌ها چت کرده‌اید را مشاهده کنید. در این قسمت گفتگو مورد نظر خود را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید بررسی کنید که کاربر مورد نظر شما آنلاین است یا خیر. اگر WhatsApp شخص مورد نظر باز باشد و شما را بلاک نکرده باشد، کلمه «آنلاین» را در قسمت زیر نام فرد مورد نظر مشاهده خواهید کرد. اگر «آنلاین» را نمی‌بینید، این می‌تواند به معنای دو چیز باشد: یا شخص در حال حاضر آفلاین است و واتس اپ خود را بسته یا او شما را مسدود یا بلاک کرده است.به دنبال یک تاریخ یا زمان در زیر اسم گفتگو مورد نظر بگردید. اگر کاربر در حال حاضر «آنلاین» نیست، ممکن است Last Seen را در بالا صفحه گفتگو به همراه تاریخ و زمانی مشاهده کنید. اگر این اطلاعات را نمی‌بینید، ممکن است به این دلیل باشد که کاربر این ویژگی را از طریق بخش حریم خصوصی غیرفعال کرده است. همچنین می‌تواند نشان دهد که شما توسط فرد مسدود شده اید.

فهمیدن بلاک شدن در واتس اپ با روش ارسال پیام
زمانی که پیامی را به مخاطبی ارسال می‌کنید که شما را مسدود نکرده است، می‌توانید علامت تیک را در سمت راست نشانگر زمان مشاهده کنید. وقتی پیامی از طرف شما ارسال می‌شود و به سرور واتس اپ می‌رسد پیام شما یک تیک می‌خورد و زمانیکه پیام به دست فرد مورد نظر می‌رسد تیک دوم را نیز می‌خورد توجه داشته باشید زمانیکه طرف مقابل این پیام را مشاهده می‌کند این دو تیک از خاکستری به آبی تغییر رنگ می‌دهد. اگر علامت تیک دوم هرگز ظاهر نمی‌شود، ممکن است مسدود شده باشید. با این حال، همچنین می‌تواند به این معنی باشد که فرد در حال حاضر واتس اپی بر روی گوشی خود ندارد.توجه: بعضی ترفند‌ها در رابطه با خواندن پیام بدون تیک خوردن آن وجود دارد که شخص مورد نظر اگر از این روش‌ها استفاده کند این روش تاثیر خود را از دست می‌دهد.

فهمیدن بلاک شدن از طریق تصویر پروفایل
برای مشاهده نمایه فرد مورد نظر، بر روی نام شخص در بالا صفحه گفتگو ضربه بزنید. هنگامی که در واتس اپ مسدود شده اید، مشخصات کاربر هرگز برای شما تغییر نخواهد کرد. اگر از جایی اطلاع دارید که فرد مورد نظر پروفایل یا اطلاعات خود را تغییر داده است، ولی شما نمی‌توانید تغییرات را مشاهده کنید، ممکن است مسدود یا بلاک شده باشید. همچنین اگر شما اصلا هیچ اطلاعات و یا عکس پروفایلی از شخص مورد نظر مشاهده نمی‌کنید امکان بلاک شدن شما توسط آن فرد وجود دارد.

چگونه با روش تماس صوتی و تصویری بفهمیم بلاک شدیم یا خیر؟
شما می‌توانید با استفاده از گزینه تماس در سمت چپ صفحه نمایه یک تماس صوتی برقرار کنید. اگر بر روی گزینه تماس ضربه زدید، ولی تماس گرفته نشد، به این معناست که فرد موردنظر شما را مسدود کرده است. ولی این می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد، مواقعی هست که افراد از طریق تنظیمات این گزینه را غیرفعال می‌کنند.

فهمیدن بلاکی در واتس اپ با ایجاد گروه
روش قطعی از کجا بفهمیم در واتس اپ بلاک شدیم؟ ایجاد گروه با مخاطب مورد نظر است. برای این کار ابتدا در واتس اپ یک گروه خالی ایجاد کنید و سپس فرد مورد نظری که فکر می‌کنید شما را بلاک کرده را به گروه اضافه کنید. اگر با پیغامی مثل شما اجازه این کار را ندارید، شما مجاز به اضافه کردن این مخاطب نیستید یا You Are Not Authorized To Add This Contact به احتمال زیاد شما توسط فرد مورد نظر بلاک یا مسدود شده‌‎اید.

چک کردن پروفایل با اکانت دیگر
با استفاده از برنامه‌های ایجاد اپ مشابه یک اکانت دیگر واتس اپ بسازید و تمام این موضوعات یعنی عکس پروفایل، آخرین بازدید و.. را چک کنید. اگر تنظیمات حریم خصوصی شخص در حالت عمومی باشد نقض یکی از موارد مانند نمایش عکس پروفایل می‌تواند نشانگر بلاک شدن شما توسط فرد مقابل باشد.

لیست بلاک‌ها در واتس اپ
ممکن است شما نیز مانند همه افراد بنا به دلایلی، افرادی را در واتس اپ، بلاک کرده باشید. حال پس از مدتی می‌خواهید چک کنید که چه افرادی را بلاک کرده‌اید. برای مشاهده بلاک لیست در واتس اپ به صورت زیر عمل کنید:
۱. برنامه واتس اپ را باز کنید.
۲. بای صفحه سمت راست گزینه سه نقطه را لمس کنید.
۳. سپس روی گزینه Settings ضربه بزنید.
۴. حال گزینه Account را انتخاب نمایید.
۵. سپس گزینه Privacy را لمس کنید.
۶. صفحه را به سمت پایین بکشید و گزینه Blocked contacts را پیدا کنید.
۷. این گزینه را انتخاب کنید.
در اینجا لیست افرادی که شما آن‌ها را بلاک کرده اید نمایش داده می‌شود که از قسمت بالا سمت راست (مانند تصویر زیر) می‌توانید مخاطب جدیدی را به این لیست اضافه کنید.

چگونه خود را از بلاک واتس اپ در بیاوریم؟
باید توجه داشته باشید که بلاک کردن فردی در واتس اپ به این معنی است که شما دوست ندارید مخاطب مورد نظرتان با شما تماس بگیرد. در این صورت آیا درست است که واتس اپ راهی برای دور زدن این موضوع داشته باشد؟ طبق تست ما و بررسی‌هایی که انجام دادیم روشی برای خروج از بلاک در واتس اپ وجود ندارد مگر اینکه مخاطب شما به اختیار خود، شما را از بلاک خارج کند. ولی روش‌هایی در اینترنت موجود است که در ادامه اشاره خواهیم کرد، ولی توصیه می‌کنیم از این روش‌ها استفاده نکنید.

دانلود بلاک شکن واتس اپ، نرم افزار‌های خروج از بلاک
مواظب باشید، هیچ نرم افزاری نمی‌تواند شما را از بلاک واتس اپ خارج کند. اگر کسی و یا تبلیغی این ادعا را می‌کند احتمالا حقه‌ای در کار است. در بحث نرم افزار‌های شبکه اجتماعی که با خصوصی‌ترین اطلاعات زندگی شما سروکار دارد، به هیچ کس و هیچ نرم افزار واسطی اعتماد نکنید.

نصب واتس اپ در گوشی دیگر برای خروج از بلاک مخاطب
این روش هم یه هیچ عنوان جواب نمی‌دهد و اگر جواب می‌داد نوعی باگ در نرم افزار واتس اپ محسوب می‌شد. اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد که با نصب کردن واتس اپ در یک گوشی دیگر بتوان از بلاک خارج شد چرا که تمام اطلاعات کاربران در سرور‌های واتس اپ نگهداری می‌شود و نه در حافظه گوشی؛ بنابراین شما هر چقدر گوشی خود را عوض کنید باز هم همان اطلاعات از سرور واتس اپ دریافت خواهد شد که یکی از این اطلاعات دریافتی، بلاک بودن شما توسط کاربر خاص است.نکته: در بین روش‌های اشاره شده، پاک کردن واتس اپ به منظور خارج شدن از بلاک، بدترین روش ممکن است چرا که باعث از بین رفتن تمام اطلاعات اکانت شما، از سرور واتس اپ برای همیشه خواهد شد که می‌تواند برای شما دردسر ساز بوده و بسیاری از اطلاعات مهم شما را نابود کند.


کد مطلب: 270794

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/270794/کجا-بفهیم-واتس-اپ-بلاک-شده-ایم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir