کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بخشش قاتل برادر ۷‌ماه بعد از جنایت

روزنامه همشهری , 19 ارديبهشت 1400 ساعت 8:55


گروه حوادث: 7‌ماه قبل دعوای دو برادر به‌خاطر انتشار یک عکس خانوادگی در فیس‌بوک به جنایت ختم شد و دیروز اولیای دم با حضور در دادسرای جنایی عامل جنایت را پیش از محاکمه در دادگاه بخشیدند.هجدهم مهر پارسال گزارش جنایتی به قاضی ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این خصوص را صادر کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد که دوبرادر با یکدیگر در ساختمانی نیمه‌کاره حوالی جنوب تهران درگیر شده‌اند. دعوای این دوبرادر با قتل یکی از آنها و زخمی‌شدن دیگری پایان یافته که مرد زخمی برای درمان به بیمارستان انتقال یافته بود. در ادامه تحقیقات مشخص شد که دعوای دوبرادر بر سر انتشار یک عکس خانوادگی در فیس‌بوک بوده است.

ظاهرا عامل جنایت که در ساختمان نیمه‌کاره کار می‌کرده چند شب قبل عکسی از یک مهمانی خانوادگی در فیس‌بوک منتشر کرده و مقتول با دیدن عکس خانوادگی که همسرش هم در آن بوده، به‌شدت از دست برادرش عصبانی شده بود. او شب حادثه به محل کار برادرش که ساختمانی نیمه‌کاره بود رفته و بر سر همین مسئله با یکدیگر درگیر شده بودند. هردو چاقو داشتند که در درگیری به سمت هم هجوم برده و ضرباتی به یکدیگر زدند. در این حادثه مردی که از انتشار عکس همسرش در فضای مجازی خشمگین بود به قتل رسید و برادر دیگر در برابر اتهام قتل عمدی قرار گرفت.

قصد آدمکشی نداشتم
متهم به قتل که مردی 27ساله بود پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفت و پس از بهبودی برای انجام بازجویی به دادسرای جنایی تهران منتقل شد. او در بازجویی‌ها به قتل برادرش اقرار کرد اما مدعی شد که به هیچ عنوان قصد گرفتن جان او را نداشته و همه‌‌چیز در یک لحظه و بر اثر خشم آنی رخ داده است.وی گفت: مدتی قبل همسر برادرم (همسر مقتول) با مادرم دچار اختلافات شدیدی شد تا جایی‌که مدام با یکدیگر دعوا و درگیری داشتند. وقتی همسر برادرم موضوع را برایم تعریف کرد من از مادرم حمایت کردم و حق را به او دادم. به همسر برادرم گفتم باید کوتاه بیایی و مقصر تو هستی. از او خواستم که دست از اذیت‌کردن مادرم بردارد و چون از مادرم دفاع کرده و طرف او را گرفتم، همسر برادرم به‌شدت از دست من عصبانی شد، به‌طوری‌که کینه به دل گرفت. می‌دانستم او هر طور شده انتقامش را می‌گیرد و حدسم درست بود.

وی ادامه داد: همسر برادرم از خودش عکسی در فضای مجازی منتشر کرد و به شوهرش گفت که من عکس را در فضای مجازی منتشر کرده و با آبرویشان بازی کرده‌ام. با این کار ما دوبرادر را به جان یکدیگر انداخت، درصورتی‌که من عکس را پخش نکرده بودم. برادرم هم از این موضوع شاکی بود که عکس همسرش همه‌جا پخش شده و تمام دوستان، آشنایان و فامیل دیده‌اند و حسابی آبرویش رفته است. با خود گفتم آخر همسر برادرم انتقامش را از من گرفت و مرا مقصر این ماجرا و آبروریزی نشان داد.

وی گفت: روز حادثه برادرم به محل کار من آمد. در یک ساختمان نیمه‌کاره کارگری می‌کنم. بر سر این مسئله و انتشار عکس خانوادگی، با برادرم درگیر شدم. هرچه به او می‌گفتم که همسرت دروغ می‌گوید و قصد دارد مرا مقصر جلوه دهد باورش نمی‌شد. اصرار داشت که مقصر منم و همسرش حقیقت را می‌گوید. می‌گفت من با آبرویش بازی کرده‌ام. درگیری که بالا گرفت با چاقو ضرباتی به سمت من پرتاب کرد. من هم به آشپزخانه رفتم و چاقویی برداشتم. قصدم قتل برادرم نبود، فقط می‌خواستم او را بترسانم. به همین دلیل چاقو را به سمت او پرتاب کردم که به او برخورد کرد. خودم هم در جریان این درگیری زخمی شدم و از هوش رفتم. چشمانم را که باز کردم در بیمارستان بودم و در آنجا شنیدم که برادرم فوت شده است. از شنیدن این خبر به‌شدت ناراحت و متاثر شدم.

رضایت
متهم به قتل پس از اقرار به جنایت به بازسازی صحنه پرداخت و مدعی شد که به‌شدت پشیمان است. وی با دستور قاضی روانه زندان شد تا اینکه دیروز اولیای‌دم (مادر مقتول و سه‌فرزند وی) در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و عامل جنایت را بخشیدند. آنها عنوان کردند که متهم به قتل به‌شدت پشیمان شده و عذاب وجدان دارد، به همین دلیل از خونخواهی گذشت کردند و با بخشش اولیای‌دم، متهم به قتل از مجازات قصاص رهایی یافت. به‌زودی بازپرس جنایی قرار جلب به دادرسی را صادر کرده تا متهم از لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری محاکمه شود.


کد مطلب: 270819

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/270819/بخشش-قاتل-برادر-۷-ماه-بعد-جنایت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir