به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۲۷۰۸۴۷

اعطای هدایای سازمانی با آدابی شایسته به سرمایه‌های انسانی مجموعه‌ی شما

گروه کسب و کار: هدایای سازمانی از صمیمانه ترین و زیباترین و اثرگذارترین روش‌هایی ست که شما می توانید نهایت حس قدرشناسی و سپاس خود را به همکاران و تمامی سرمایه‌هایی که در کسب و کار شما مشغول به فعالیت هستند تقدیم دارید.
اعطای هدایای سازمانی با آدابی شایسته به سرمایه‌های انسانی مجموعه‌ی شما
اهدای هدایای سازمانی چه آدابی دارد؟
سرمایه‌های انسانی مجموعه‌ی شما از دارایی‌های گرانقدر و منحصر به فرد کسب و کار شما هستند که شما برای آنها هیچ جایگزینی نخواهید یافت. به همین خاطر ارزش گذاری و حفظ شان و منزلت این سرمایه‌ها امری بسیار مهم و در عین حال حساس می‌باشد که پرداختن به آن خود دانش و تخصصی ویژه می‌طلبد. آن هنگام اهداف و آرمان‌های کسب و کار شما پیش خواهد رفت که این منابع و سرمایه‌های ارزشمند تمامی تخصص و پتانسیل خود را خالصانه در این راستا به کار گیرند. و این شما خواهید بود که باید با اثبات حسن نیت و نگاهی سرشار از ارزش‌های متعالی بشری به تلاش‌های به کار گرفته شده از سوی آنها و اینکه موفقیت‌ها و افتخارات مجموعه‌ی خود را مرهون و وام‌دار همین‌ تلاش‌ها و خلوص بدانید، به آنها انگیزه خواهید داد تا دست همیاری شما را به گرمی بفشارند.

علاوه بر تمامی استراتژی‌هایی که جزء سیاست‌های حرفه‌ای و مطابق با قوانین انسان دوستانه‌ی مجموعه‌ی شما می باشد، همچون پاداش‌های گاه و بی گاهی به جهت کسب دستاوردها و موفقیت‌هایی در زمینه‌ی کاری آنها، ایجاد بستری جهت رشد و توسعه‌ی فردی و شکوفایی شایستگی‌های آنها و همچنین رساندن آنها به احساس خوشایند رضایت شغلی، اهدای غافلگیرانه و در عین حال صمیمانه‌ی هدایای سازمانی می تواند برای آنها مدعی اهمیت و ارزشی باشد که شما برای جایگاه و منزلت آنها قائل هستید و آن را پاس می‌دارید.
این هدایای سازمانی که گاه بی مناسبت و گاه در شرایط و موقعیت‌ها و رویدادهای ویژه به آنها پیشکش میشود حامل پیام‌هایی اساسی و اثربخش و نفیس خواهند بود.

نخست اینکه هیچ گاه خواه در بحبوحه و ازدحام نفس‌گیر و سخت شرایط بازار و خواه در روزهای پر از موفقیت و پیروزی، آنها را از یاد نخواهید برد و همچنین در هر شرایطی، پویایی و فعال بودن کسب و کار خود را مدیون و وام‌دار کوشش‌های خالصانه و بی شائبه‌ی آنها می‌دانید. 
هدایای سازمانی از صمیمانه ترین و زیباترین و اثرگذارترین روش‌هایی ست که شما می توانید نهایت حس قدرشناسی و سپاس خود را به همکاران و تمامی سرمایه‌هایی که در کسب و کار شما مشغول به فعالیت هستند تقدیم دارید.
از سویی دیگر شما بنا به اهداف و سیاست‌های مجموعه‌ی خود گاه در تعاملی نزدیک و مستقیم به سازمان‌ها و کسب و کارهایی دیگر خواهید بود. هدایای سازمانی را می توانید جهت استحکام و بنیان رابطه‌ی خود با مجموعه‌های دیگر نثار سرمایه‌ها و منابع انسانی آن مجموعه‌ها نمایید که اهدافی همراستا با شما در پیش گرفته‌اند.

ولی این تمام داستان شما نخواهد بود. اهدای هدایای سازمانی خود نیازمند به جای آوردن آداب و آیینی ست که تاثیرگذاری و دلنشینی آنها را دوچندان خواهد کرد. هیچ گاه از یاد نبرید که صرفا خود هدایای سازمانی و ارزش مادی آنها، روابط را شکل نخواهد داد. بلکه چگونگی اهدای آن و احساسات برانگیخته‌ی ناشی از آن در دریافت کنندگان نیز نقشی پررنگ در شکل گیری روابط مستحکم‌تر و صمیمانه‌تر خواهد داشت.
بنابراین توجه به طراحی و اجرای مدبرانه‌ی استراتژی هدایای سازمانی توام با دقت و ظرافت، امری بسیار حساس و در خور توجه می‌باشد. تهیه‌ی هدایای سازمانی به یاد ماندنی و تاثیرگذار ابعاد و جوانب متعددی دارد که غافل نماندن از آنها تجربه‌ی خوشایندتر و دلچسب‌تری برای سرمایه‌های انسانی مجموعه‌ی شما و یا سازمان‌های همکار در پی خواهد داشت.
 •    والا شمردن شان و منزلت آنها از مهم ترین و اثربخش ترین جنبه‌های تهیه‌ی هدیه تبلیغاتی و سازمانی می‌باشد.
تهیه‌ی هدایا برای افراد مختلف با سلایق منحصر به فرد و خاص خود که در بسیاری مواقع شما از آنها آگاهی ندارید، امری دشوار می‌باشد. اما هدیه‌ای که متناسب با جایگاه انسانی و حرفه‌ای آنها باشد و مدعایی بر قدر و منزلت رفیع آنها نزد شما، خود هدیه‌ای دلنشین خواهد بود.
این امر را به خاطر بسپارید که اهدای هدایای سازمانی نباید موجب بروز احساس ناخوشایند ناشی از تفاوتی که بین کارمندان خود قائل هستید، شود. پیش از تهیه و آماده سازی آنها، حساسیت‌های روانی احتمالی را پیش‌بینی و نسبت به عدم وقوع آنها تدابیر مناسبی را بیاندیشید. و از وقوع هرگونه سوء تفاهمی در کارکنان و پرسنل خود پیشگیری به عمل آورید. ردپای هدایای سازمانی بر روی روح و روان کارمندان از هر جای دیگری پررنگ‌تر و عمیق‌تر خواهد بود. و این موضوع مسئولیت شما را در قبال آنها بیشتر و حساس‌تر خواهد کرد.

•    هدایای سازمانی باید به گونه‌ای انتخاب شوند که برای کارکنان شما در زندگی روزمره‌ی آنها حضوری کارآمد و مفید داشته باشند. میتوان به گونه‌ای تعبیر کرد که در این صورت به چشم آنان هدایای شما بسیار ارزشمند و ستودنی خواهند بود و از توجه و اهمیتی که شما برای آنها قائل هستید آگاه و خشنود می شوند.
هدایایی که از کیفیت درخور و مناسب برخوردار باشند نقشی پررنگ در محل زندگی یا محل کار منابع انسانی شما ایفا خواهند کرد. به ساده ترین زبان اگر بخواهیم آن را بیان کنیم هندزفری‌ای که توسط شما به او اهدا شده اگر به خوبی نتواند قابلیت‌های مورد انتظار را اجرا نماید و یا خودنویسی که به آنها می‌دهید به روانی و خوش دستی نتواند نیازهای آنها را برطرف کند جز تجربه‌ای ناخوشایند، نتایج دیگری در پی نخواهد داشت. و این ذهنیت را برای او تداعی خواهد کرد که از اهمیت و جایگاه والایی نزد شما برخوردار نیست و برداشت‌های ذهنی اینچنینی به مرور انگیزه و تمایلات او را برای تلاش در راستای اهداف مجموعه از بین خواهد برد.

•    اولین حسی که نیروهای انسانی، در هنگام دریافت هدیه با آن مواجه خواهند شد، اثربخشی زیادی بر ادراک آنها از هدیه خواهد داشت. بنا بر این موضوع، بسته‌بندی و ظاهر هدایای سازمانی هر چه شکیل‌تر و جذاب‌تر باشد بیشتر بر جان سرمایه‌های انسانی شما خواهند نشست. اهمال کاری در این امر و بی‌توجهی به نکات ظریفی مانند این از دلنشینی هدایا می‌کاهد.
 بسته‌بندی‌ها هر چه خلاقانه‌تر و نوآورانه‌تر باشند نشان از تدبیر و هوشمندی خواهند داشت که در پسِ آنها نهفته است.



گاهی هدایای سازمانی می‌توانند ست‌های رومیزی باشند برای نظم بخشیدن به فضای کاری کارمندان شما. علاوه بر این، ست‌های هماهنگ و یک شکل، زیبایی و آراستگی ویژه‌ای به محیط مجموعه می‌بخشد و محیط را بسیار دوست داشتنی‌تر و پر از حس پویایی برای فعالیت‌های حرفه‌ای کارکنان خواهد کرد.

کیفیت و چشم نوازی این هدایا از اهمیت خاصی برخوردار است. چرا که در طول فرایند کار و فعالیت در جلوی چشمان پرسنل خواهد بود و اگر هدیه‌ی دلنشین و مطلوبی نباشد گاه منجر به عدم تمرکز و بی انگیزگی او خواهد شد. همراه کردن این هدایا با گلدان‌های طبیعی کوچک که طراوت و سرزندگی را برای میز کار او هدیه آورد، انتخابی بسیار دلپذیر و مطبوع خواهد بود.
ست‌های رومیزی از جنس و رایحه‌ی چوب توامان با همان گلدان کوچک شیشه‌ای، انگیزه و اشتیاق فزاینده‌ای به روح و روان کارکنان تزریق خواهد کرد.
به یاد داشته باشید که نسبت به ظاهر و بسته‌بندی هدایای سازمانی هیچ گونه بی سلیقگی و بی توجهی صورت نگیرد.

•    ارزش آفرینی برای هدیه سازمانی، با ارائه‌ی کارت یا دست نوشته‌ای که توسط مدیر کسب و کار برای کارمند تهیه می‌شود این حس را در وجود او زنده خواهد کرد که در رابطه‌ای نزدیک و صمیمانه با مدیر خود به سر می‌برد و این احساس رضایت و امنیت شغلی او را دوچندان خواهد کرد.
گاه متنی هر چند کوتاه اما سرشار از حس قدرشناسی و ارج و ارزشی که برای سرمایه‌های انسانی خود قائل هستید تاثیری حیرت انگیز بر وفاداری و مسئولیت پذیری او نسبت به مجموعه شما خواهد داشت و احساس تعلقی عجیب باعث می‌شود تا سرنوشت کسب و کارتان برای او نیز مهم و اساسی تلقی شود.

•    هدایای سازمانی که شما به کارمندان خود یا سازمان‌های دیگر تقدیم می دارید علاوه بر آنکه به عنوان یک یادگاری نفیس از شما برای آنها به جای خواهد ماند، درج لوگو و برند مجموعه‌ی شما بر آن می تواند معرف حضور پر از قدرشناسی و تدبیر شما باشد که همواره در یاد و خاطره‌ی او خواهد ماند و اطرافیانش نیز با مواجهه با برند شما و هدیه‌ی شایسته‌ای که محیا کرده‌اید شما و داستان کسب و کارتان برایشان شنیدنی و ستودنی خواهد بود.
ولی درج لوگو باید به گونه‌ای انجام پذیرد که برای دریافت کننده هدیه خوشایند و مطبوع باشد درج لوگوهای بزرگ، خیلی مطلوب واقع نخواهد شد. این امر باید هر چه ظریف‌تر و با لطافت بیشتری صورت پذیرد.
•  خود را به جای کارمندی بگذارید که صبح بر سر کارش حاضر می‌شود، و با هدیه‌ای شگفت انگیز بر روی میزش مواجه می‌گردد. این هدیه می‌تواند از یک ست هدیه رومیزی و گلدان و ماگ برای محیط کارش یا هر هدیه‌ی ویژه‌ی دیگری باشد. ولی شیوه‌های اهدای غافلگیرانه و صمیمانه می‌تواند بسیار برای آنها احساسات خوشایند و دلنشین بیشتری رقم زند.
و یا کارمندان دورکاری که در خانه‌ی خود مشغول به فعالیت هستند با دریافت هدایایی سرشار از مهر و صمیمیت، همچنان وفادارتر از همیشه تمام پتانسیل خود را در جهت اهداف کسب و کار خود به کار خواهند گرفت و فضای محل کار برای آنها تداعی خواهد شد و احساس تعلقی گرم وجودشان را در بر می‌گیرد.
اینکه چگونه و با چه سطحی از ادب و احترام و ارزش گذاری، هدایا را به سرمایه‌های انسانی خود تقدیم دارید امری بسیار مهم و از نظر روانی برای دریافت کنندگان آن بسیار تاثیرگذار و فراموش نشدنی خواهد بود.  
هیچ کدام از اهداف و استراتژی‌های کسب و کار شما بدون حضور این دارایی‌هایی که از جنس انسانیت و مهر هستند، برای شما دست یافتنی نخواهند بود. و تنها با حفظ شان و مقام انسانی آنها ست که به آنها انگیزه خواهد داد تا برای مجموعه‌ی شما مشتاقانه و خالصانه بکوشند. هدایای سازمانی بدون هیچ کیفیت و آداب و ارزش گذاری، تنها ابزارهایی تهی از احساس و همراستا با منفعت‌های مادی مجموعه خواهند بود که هیچ روح و قلب کارمندان شما را لمس نخواهند کرد.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها