کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیکاری ۶۰درصد از رانندگان ناوگان مسافربری

19 ارديبهشت 1400 ساعت 12:54


گروه اقتصادی: رییس اتحادیه مسافربری استان تهران گفت: باشیوع کرونا از مجموع ۱۰ هزار راننده ناوگان مسافربری ۶۰ درصد به طورکامل بیکار شده‌اند. «علی انصافی» اظهارداشت: صنف مسافربری از جمله صنوف آسیب دیده در شرایط کرونا بوده است، به طوری که با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و تورهای مسافرتی، فعالیت بسیاری از رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه مسافربری که عضو این اتحادیه بوده‎‌اند، تعطیل شد.

وی ادامه داد: فقط ۴۰ درصد از رانندگان ما همچنان فعال هستند و ۶۰ درصد بیکار شده اند. از ۱۲۰ شرکت زیر مجموعه اتحادیه شب عید یکی از شرکت‌ها مجبور به تعطیلی و انحلال شد.انصافی همچنین گفت: تا کنون از ۱۰ هزار راننده تحت پوشش اتحادیه، بیش از ۲هزار نفر از رانندگان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۲۰۰ نفر نیز جان خود را ازدست داده‌اند. فقط در یک ماه گذشته در شرکت مسافربری ما، ۳ نفر از کرونا فوت کردند.

وی افزود: شرایط کار و معیشت رانندگان ما بسیار سخت است، حتی رانندگان سرویس‌های بیمارستان‌ها هم در اولویت نخست دریافت واکسن کرونا قرار نگرفته‌اند و همه رانندگان در اولویت سوم هستند.رییس اتحادیه مسافربری تهران تصریح کرد: بهتر بود که در کنار تسهیلات حمایتی یا حتی به جای آن، بخشودگی مالیاتی و پرداخت بیمه رانندگان و تسهیل در تهیه لاستیک و لوازم جانبی مورد توجه قرار می‌گرفت.

انصافی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و برون شهری بیش از پنج سال است که متوقف شده، کارخانجات تولیدکننده انواع اتوبوس، مینی بوس و ون، تولیدشان به صفر نزدیک است و واردات هم انجام نشده است.
وی افزود: دربازار قطعات موردنیاز و روغن و وسایل جانبی اصل به آسانی پیدا نمی‌شود و برخی از فروشندگان نیز اجناس غیراصل را با قیمت اجناس اصل می‌فروشند.رییس اتحادیه مسافربری استان تهران گفت: در جهت جلوگیری از دخالت دلالان و واسطه‌ها که نتیجه ای جز گرانی ندارد، دولت توزیع لاستیک، روغن و اقلام استهلاکی را از طریق اتحادیه انجام دهد این تنها راهکار جهت قطع دست واسطه ها و سوداگران است.وی ادامه داد: قطع کردن دست دلالان و رفع تبعیض مهمترین خواسته ما از دولت است تا در این شرایط سخت اقتصادی، امکان ادامه فعالیت این قشر فراهم شود.


کد مطلب: 270940

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/270940/بیکاری-۶۰درصد-رانندگان-ناوگان-مسافربری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir