کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهترین برنامه برای آینده خودبایک چشم‌انداز روشن

19 ارديبهشت 1400 ساعت 13:24


گروه جامعه:غلب مردم یک ایده کلی در مورد آنچه برای زندگی خود می‌خواهند، دارند که ظرفیت انتقال این نگرش به دیگران یک چالش است، اما این چشم‌انداز چیزی است که یک رهبر را از بقیه جدا می‌کند.کیفیت اصلی که همه رهبران از آن برخوردارند، این است که آن‌ها چشم‌انداز روشن و مهیجی از آینده  و توانایی برقراری ارتباط با آن را دارند.فقط یک رهبر می‌تواند به آینده فکر کند و هر روز برای آینده برنامه‌ریزی کند.

چشم انداز خود را در میان بگذارید
رهبران عالی، برای فکر کردن خود وقت می‌گذارند تا  تصویر روشنی از چگونگی زندگی به صورت یک، سه و پنج ساله برای خود درست کنند.رهبران، توانایی برقراری ارتباط با این دیدگاه را به گونه‌ای دارند که دیگران به آن‌ها ملحق می‌شوند و سرانجام، دیگران این دیدگاه را متعلق به خود می‌دانند.

به مردم انگیزه دهید تا بهترین تلاش خود را کنند
این چشم‌انداز، باعث برانگیخته شدن احساسات احتمالی افراد در آینده می‌شود و به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا به بهترین شکل تلاش کنند.همیشه قدرتمندترین چشم‌انداز کیفی است، چراکه از نظر ارزش‌ها و رسالت، هدف‌گذاری و توصیف می‌شود و یک دیدگاه کمّی نیست که از نظر پول و تعداد توصیف شود.

پول مهم است
البته که پول مهم است، اما تصمیم و تعهد برای "بهترین بودن در تجارت" بسیار هیجان‌انگیز است.

خونسردی خود را حفظ کنید
یکی دیگر از عوامل موفقیت در رهبری این است که خونسردی خود را حفظ کنید.مطالعه‌ای در دانشکده بازرگانی استنفورد، ویژگی‌هایی را جستجو کرد و آن هم این بود که شرکت‌ها در ارتقاء مدیران جوان به سمت پست‌های اجرایی ارشد، به ویژه سمت مدیریت اجرایی، جذب می‌شوند و در نتیجه این تحقیق بیان شد که دو ویژگی مهم برای موفقیت بزرگ لازم است.اولین ویژگی، توانایی عمل کردن به عنوان بخشی از یک گروه است.

همه کار‌ها توسط یک گروه انجام می‌شود و خروجی مدیر، خروجی گروه است. بنابراین، توانایی انتخاب اعضای گروه، تعیین اهداف، تفویض مسئولیت و در نهایت انجام کار برای موفقیت در مدیریت مهم است.دومین ویژگی، رهبری مورد نیاز برای ارتقاء سریع و توانایی عملکرد مناسب  به ویژه در شرایط بحرانی است.حفظ خونسردی در شرایط بحرانی به معنای تمرین صبر و کنترل خود در شرایط دشوار یا ناامیدکننده است.

همه چشم‌ها به شماست
شخصیت و ویژگی یک رهبر، اغلب در لحظات حساس نشان داده می‌شود و در این لحظات همه در حال مشاهده، بررسی و یادداشت‌برداری هستند.یک بار، رودیارد کیپلینگ روانشناس، گفت: " زمانی که افراد اطراف شما سر خود را از دست دادند، اما شما سر خود را نگه داشتید، دیگران، اتفاق افتاده شده را تقصیر شما می‌دانند در حالی که جهان و هر آنچه در جهان است، می‌تواند در دست شما باشد. "وظیفه شما به عنوان یک رهبر این است که دید روشنی از جایی که می‌خواهید بروید، داشته باشید و وقتی همه چیز اشتباه پیش می‌رود، خونسردی خود را حفظ کنید.

آینده رویایی خودتان را بسازید
برای اینکه بتوانید آینده خود را بر اساس نکات گفته شده بسازید، باید آن‌ها را با استفاده از کار‌های زیر انجام دهید.
ابتدا، سه تا ۵ سال آینده خود را در نظر بگیرید و تصور کنید چشم‌انداز آینده ایده‌آل شما چگونه است.در حال حاضر، چه قدم‌هایی را می‌توانید برای شروع چشم‌انداز آینده خود بردارید که به واقعیت فعلی شما نزدیک باشد؟

یک ابزار عالی برای کمک به تجسم آینده و تمرکز بر اهداف شما، چشم‌انداز شما است.این مفهوم که به عنوان یک تابلوی رویا نیز شناخته می‌شود، شامل قرار دادن تصاویری از زندگی ایده‌آل، وسایل، اهداف و تأییدات شما بر روی یک صفحه یا کتاب است.پس از ایجاد این چشم‌انداز، باید اغلب اوقات به آن نگاه کنید تا سیستم فعال‌کننده شما فعال شود و به منابع و فرصت‌های لازم توجه کنید تا رویاهایتان بخشی از واقعیت شما شوند.با انجام این کار قانون جذب نیز فعال می‌شود.از قبل تصمیم بگیرید که هر اتفاقی هم که بیفتد، آرام و خونسرد باشید و ناراحت و عصبانی نشوید.نفس عمیق بکشید و بیشتر از مشکل، روی راه حل آن تمرکز کنید.


کد مطلب: 270951

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/270951/بهترین-برنامه-آینده-خودبایک-چشم-انداز-روشن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir