به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۲۷۱۰۱۰

ارسال پیامک انتخاباتی شورای شهر

گروه کسب و کار : همانطور که می‌دانید به شروع دوره جدید انتخابات ۱۴۰۰ زمانی زیادی باقی نمانده و مانند هر سال شاهد شور و حال خاصی در میان مردم به ویژه هواداران نامزدهای انتخاباتی خواهیم بود.
ضروری است که رای به کاندید یا نامزد مورد نظر مطابق با آگاهی و شناخت کافی از طرح ها و برنامه های او صورت گیرد زیرا از نمونه وظایف مهم سیاسی و شرعی هر شهروند شرکت در انتخابات می‌باشد.
امروزه با وجود دسترسی گسترده مردم به اینترنت و رسانه های تبلیغاتی تا حدودی کار برای کاندید های انتخاباتی سهولت یافته است و با ارسال پیامک انتخاباتی می‌توانند بیشترین بازخورد را داشته باشند.

ابزارهای بسیاری جهت ارسال پیامک انتخاباتی در دسترس هستند. می‌توان به رادیو، تلویزیون و تبلیغات محلی از جمله بیلبورد، وبلاگ ها و وب سایت های پرخواننده، تراکت، فیسبوک، روزنامه، مجله، پیج های اینستاگرام، فیسبوک و گوگل اشاره کرد.
اما از بین همه ی این ابزارها، یک روش موثر و کارآمد که نامزد ها می‌توانند در به دست آوردن آرا شانس بیشتری داشته باشند استفاده از پیامک انتخاباتی است که البته لازم است با اصول و قواعد خاصی صورت پذیرد.
پیامک ها از ویژگی منحصر به فرد بسیاری برخوردارند زیرا نزدیک ترین ابزار به مخاطب است و در گوشی وی دریافت خواهد شد. باید گفت که احتمال دیدن پیامک بسیار بالا است زیرا حتی به هنگام حذف آن هم گیرنده لحظه ای مکث می‌کند تا محتوا و متن پیامک را بخواند.
 هم چنین پیامک سریع، کوتاه و ساده است و به خاطر همین دلایل است که به عنوان یکی از بهترین روش های تبلیغات انتخاباتی به شمار می‌رود.


 
در این مقاله قصد داریم به روش های ارسال پیامک انتخاباتی و کاربردهای آن بپردازیم در ادامه همراه ما باشید.
روش های ارسال پیامک انتخاباتی
کاندید های انتخاباتی به شیوه های مختلفی قادر خواهند بود اهداف، برنامه ها و طرح های خود را به وسیله ارسال پیامک انتخاباتی به عموم مردم برسانند تا همگان از آن آگاهی یابند. از جمله این روش ها شامل
سامانه پیامک انتخاباتی
از نمونه روش های مطمئن و قابل پیگیری، عضویت و خرید در سامانه پیامکی است که توسط آن می‌توان امکان برگزاری نظرسنجی، سهولت در مشاهده نتایج و هم چنین آمار مسدود شدن پیام ها را مورد بررسی قرار داد.
در این روش باید به نکات مهمی توجه داشته باشید به عنوان مثال بهتر است ابتدا با ارسال متن های بسیار کوتاه اما در عین حال کاربردی شروع کنید. از به کار بردن توضیحات اضافی اجتناب کرده و در هر پیام چکیده ای از برنامه های خود را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن تمام نکات در یک پیامک انتخاباتی می‌تواند قدرت مانور های بیشتر را از شما بگیرد.


 
تبلیغات گسترده در اینستاگرام
همانطور که می‌دانید امروزه شبکه‌ های اجتماعی همچون اینستاگرام از طرفداران بسیار زیادی برخوردارند و اکثر مردم بیشتر وقت شان را در اینستاگرام به سر می‌برند. به همین دلیل تبدیل به یکی از حوزه های پر بازدید جهت تبلیغات و اطلاع رسانی موارد مختلف شده است.
فراموش نکنید که جهت تبلیغات موثر در اینستاگرام از افراد متخصص و ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا از هرگونه تخلف یا به دام افتادن در تبلیغات کاذب رقبا جلوگیری شود.
ایجاد پیج اختصاصی جهت بیان طرح ها، سخنان و برنامه‌ های انتخاباتی در کنار ارسال فیلم های مستند و تصاویر می‌تواند در معرفی کاندیدای مورد نظر سهم چشمگیری داشته باشد.
هم چنین ارسال تبلیغات انتخاباتی در پیج های کاربران اینستاگرام توسط ربات های مخصوصی می‌تواند به سهولت انجام کار کمک کند. توجه داشته باشید آیدی کاندیدا و کانالی که برای تبلیغات ایجاد کرده اید در پایین پیامک ها درج شود.

تبلیغات کلیکی در گوگل
از بهترین شیوه های ارسال پیامک تبلیغاتی درج گزینه های گرافیکی یا طراحی برنامه‌ های تبلیغاتی در صفحات جستجوی گوگل است.

 عملکرد این شیوه پیامکی به این صورت است که با اولین سرچ توسط کاربران به شکل صفحات رنگی یا چشمک زن نمایش داده شده و قادر خواهد بود توجه مخاطبان را به آسانی به خود جلب کند.
در ایجاد این نوع تبلیغات استفاده از تصاویر متحرک با کیفیت از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا به عنوان اولین تصویر سازی در ذهن کاربر از شما ایجاد شده و می‌تواند اثرات مثبت یا منفی ماندگاری را در پی داشته باشد پس به این مسئله توجه کافی داشته باشید.

درج تبلیغات در سایت های معروف
شما می‌توانید از سایت های معروف و بزرگ هم که آمار بازدید قابل توجهی دارند جهت تبلیغات خود استفاده کنید. شما می‌توانید با ساخت ویدئو های تبلیغاتی و بیان پیشینه سازمانی، مدیریتی یا مسئولیت های اجرایی خود به شکل مطلوبی شناسنامه ای معتبر را در اختیار کاربران سایت ها قرار دهید.
به شکل باور نکردنی و شگفت انگیزی رپورتاژ آگهی ها می‌توانند حجم عظیمی از آرا را برای کاندیدای مورد نظر به ارمغان آورند.

اشتباهات رایج تبلیغات انتخاباتی
بسیاری از کارها و عملکرد ها ممکن است در نگاه اول پیش پا افتاده و بسیار جزئی به نظر برسند اما به شکل باورنکردنی می‌توانند حجم عظیمی از آرا را به همراه داشته و یا اینکه باعث ریزش رای ها شوند برخی از این اشتباهات را به صورت مختصر بیان خواهیم کرد.
برنامه ریزی صحیح به همراه اجرای قوی و هدفمند، موثر خواهد بود پس از افراد کم تجربه در برنامه خود خودداری نمایید.
استفاده از چادر های تبلیغاتی به جای یک دفتر شیک و مشخص می‌تواند وجه ی کاندیدا را در نظر مردم پایین آورد
دور شدن از برنامه‌ های اصلی انتخاباتی و ایجاد حاشیه سازی نتایج مثبتی را به وجود نخواهد آورد.
از به کاربردن ادبیات غیررسمی و به دور از احترام خودداری کنید.
از شعارهای تکراری، کلیشه‌ ای و باور ناپذیر بپرهیزید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها