به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۹ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۲۷۱۰۲۳

تاثیر قابل توجه ورزش بر بهبود بیماران کرونایی

تاثیر قابل توجه ورزش بر بهبود بیماران کرونایی
گروه علمی: بر اساس مطالعه‌ای که مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه لستر انگلستان انجام داده است بیماران مبتلا به علائم ماندگار کووید۱۹ که یک برنامه توانبخشی تحت نظارت شش هفته‌ای را پشت سر گذاشتند، پیشرفت قابل توجهی در بهبود علائم تنفسی، خستگی و شناخت نشان دادند.

این مطالعه بر روی سی بیمار انجام شده است که در کلاس‌های توانبخشی ورزشی طی یک دوره شش ماهه شرکت داشتند. این برنامه شامل ورزش‌های هوازی، پیاده روی یا استفاده از تردمیل، تمرینات قدرتی بازو‌ها و پا‌ها و بحث‌های آموزشی برای پشتیبانی از مدیریت علائم مبتنی بر اطلاعات موجود در بستر بازیابی کووید۱۹ بود.

تعداد قابل توجهی از بیماران پس از انجام این تمرینات ورزشی، بهبود یافتند. درصد بهبودی آن‌ها با استفاده از شاتل افزایشی و استقامتی با اندازه گیری مسافت طی شده و توانایی ادامه فعالیت‌های ورزشی بدون استراحت سنجیده شد.وضعیت سلامت آن‌ها پس از ترخیص از بیمارستان، از طریق پیگیری تلفنی ارزیابی شد. آن دسته از بیمارانی که علائم حاد تنفسی داشتند یا از نظر پزشکی پایدار نبودند، از مطالعه خارج شدند.

از میان شرکت کنندگان زن و مرد، ۸۷ درصد از آن‌ها به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شدند که به طور متوسط ۱۰ روز در بیمارستان بودند. ۱۴ درصد به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشته و در بخش مراقبت‌های وژه تحت درمان قرار گرفتند؛ ۴ مورد هم از قبل دارای بیماری زمینه‌ای بودند.
برچسب ها: ویروس کرونا ورزش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها